Friluftsmat Recept, ingredienser mm

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-13, 15:45
pzac pzac är inte uppkopplad

Hej!

Ett litet tips till er som föredrar kokt havregrynsgröt med lite motstånd i!

Koka upp vattnet först och tillsätt grynen sedan, detta gör att inget fastnar i kastrullen och man kan lätt diska ur den direkt.
Ingen kall blötlagd kastrull att komma hem till alltså!

mvh zacke
Svara med citat
Gammal 2006-11-13, 18:05
Avslutatmedlemskapx Avslutatmedlemskapx är inte uppkopplad

Gröttips II

Av en vänlig Sovjetmedborgare fick jag en tidig morgon tipset om 10sorters gröt, för då tröttnar man inte så fort var hans förklaring. Vi brukade 2mått kärnhavregryn, 2mått kärnrågflingor, 1mått vardera av 6-8 valfria sorter mellan alfafrön och solrosfrön, en smula salt, lite olja, ett mått russin och mot slutet en knivsudd honing. Kokas i knappa 3 minuter. Ger både tuggmotstånd, olika smaker och smakar väl samt man tröttnar inte som man lätt kan göra på bara havregrynsgröt. Rekommenderas.

Go frukost
Svara med citat
Gammal 2006-11-13, 19:55
Zeeke Zeeke är inte uppkopplad

Re: Gröttips II

Citat:
Ursprungligen postat av johankse;
Av en vänlig Sovjetmedborgare fick jag en tidig morgon tipset om 10sorters gröt, för då tröttnar man inte så fort var hans förklaring. Vi brukade 2mått kärnhavregryn, 2mått kärnrågflingor, 1mått vardera av 6-8 valfria sorter mellan alfafrön och solrosfrön, en smula salt, lite olja, ett mått russin och mot slutet en knivsudd honing. Kokas i knappa 3 minuter. Ger både tuggmotstånd, olika smaker och smakar väl samt man tröttnar inte som man lätt kan göra på bara havregrynsgröt. Rekommenderas.

Go frukost
Tack de´samma. Men doue, tröttna på havregrynsgröt?! Jag är 65 bast och har ännu inte tröttnat på gröten och jag äter havregrynsgröt minst nång gång i halvåret
Svara med citat
Gammal 2006-11-13, 20:44
Avslutatmedlemskapx Avslutatmedlemskapx är inte uppkopplad

Re: Re: Gröttips II

Citat:
Ursprungligen postat av Zeeke;
Citat:
Ursprungligen postat av johankse;

Go frukost
Tack de´samma. Men doue, tröttna på havregrynsgröt?! Jag är 65 bast och har ännu inte tröttnat på gröten och jag äter havregrynsgröt minst nång gång i halvåret
Så bra för dig ;-)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:35.

Logga in

Utsidans Butik:

Outside Magazine

Ditt pris: 129 kr

Friluftsguiden

Gotar AB
KRAV-märkt friluftsmat, snabbmat och vegetariskt
Bydalens Fjällanläggningar
Skidåkning, fiske, fjällvandring i lugn fjällmiljö.
True Nature
True Nature säljer kvalitéts produkter med bra priser & bra service
Lukeadventures
Erbjuder teambuilding och vandringar