Fiske Fiske på naturens villkor

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-03, 15:53
Colonel_Anders Colonel_Anders är inte uppkopplad

Hej.
Jag undrar vart det är bra fiske i Vojmån? Jag har aldrig varit där, så någon får gärna visa på en karta (t.ex. hitta.se). Jag är inte rädd för att vandra en bit. Har dock inte "tillgång", eller vad man skall säga, till att fiska i de kvoterade vattnen. Någon föreslog att man skulle fiska nedströms från en camping vid vogsele. Är detta bra? Någon som vet mer exakt vart dennca camping ligger? (återigen, visa gärna på hitta.se eller på någon annan karta)
Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 15:58
Staffan Andersson Staffan Andersson är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Colonel_Anders;
Hej.
Jag undrar vart det är bra fiske i Vojmån? Jag har aldrig varit där, så någon får gärna visa på en karta (t.ex. hitta.se). Jag är inte rädd för att vandra en bit. Har dock inte "tillgång", eller vad man skall säga, till att fiska i de kvoterade vattnen. Någon föreslog att man skulle fiska nedströms från en camping vid vogsele. Är detta bra? Någon som vet mer exakt vart dennca camping ligger? (återigen, visa gärna på hitta.se eller på någon annan karta)

Orkar du inte skriva in Vojmån på http://www.hitta.se själv??
Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 16:07
lam81 lam81 är inte uppkopplad

Var beredd på att det är fruktansvärt lite vatten i ån, precis som de andra strömmande vattnen här omkring. Juni var i princip helt regnfri, vet dock inget om hur fisket är för närvarande
Svara med citat
Gammal 2006-07-03, 16:24
Colonel_Anders Colonel_Anders är inte uppkopplad

öringen: Öh. Om du läser det jag har skrivit så kan du finna följande citat: Jag har aldrig varit där [dvs. i våjmån]. Och därför ber jag också om hjälp att peka ut vart fisket är bra, jag vill nämligen inte springa längst hela ån och fiska av den . Jag har aldrig frågat om vart själva ån ligger, bara vart de bra fiskeställena i den är.

Vidare så skriver jag också att jag har blivit rekommenderad att fiska nedströms från en camping, men att jag inte vet vart campingen i fråga ligger exakt, således blir det lite svårt för mig att peka ut den på "hitta.se", då jag inte heller vet vad den heter.

lam81: Okej. Tack i alla fall.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:14.

Logga in

Utsidans Butik:

Fjällmat av Eric Tornblad

Ditt pris: 269 kr

Friluftsguiden

Norr Kajak
Säljer Tahe Marines utbud av havskajaker!
Nautopp Seakayaking Sweden
Norrøna kläder kolla i våran webshop!!!
Wildmarksshopen i Luleå AB
Fiske, Jakt, Vildmark, Camping, Canada Goose, Bergans, Loop fraktfritt