Mountainbike i väglös terräng

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-07-18, 16:14
markh markh är inte uppkopplad

fråga

Ar det nagon som har provat Clas Ohlsons cykel reparations stativ ? jag undrar hur stabil den ar,
och om det ar battre att kopa den som ar vaggmonterad.
Svara med citat
Gammal 2005-07-18, 16:55
Brune Brune är inte uppkopplad

Ej öppnat paketet än

Jag köpte ett igår (REA, ska utgå) och har ännu inte öppnat paketet. För mig som bor i hyreshus är väggmonterat inget alternativ.

I morgon kväll vet jag hur stabilt stället är.

Per
Svara med citat
Gammal 2005-07-18, 17:22
haskell haskell är inte uppkopplad

Bra köp!

Jag köpte ett mekställ på Clas Ohlson för ett antal år sedan och jag tycker att det är stabilt och funkar alldeles utmärkt till mina racerhojar. Jag tycker att man får mycket stativ för pengarna men så är ju också CO klart billigare än andra återförsäljare som tagit mer än 1000:- för likadana mekställ.
Till saken hör att mekstället, såvitt jag kunnat se, är dyrare i hemlandet Italien än hos Clas i sjön...
Svara med citat
Gammal 2005-07-19, 07:53
erik_rask erik_rask är inte uppkopplad

Funkar

Funkar bra för hemmabruk, vet inte om jag skulle våga hänga Kronan på det, men MTB och racer funkar bra. Tänk på: Om du ska utföra något som kräver kraft (ta bort pedaler, vevparti eller kassett t.ex.), se till att mittpunkten för den rotationen är så nära mitten av stället som möjligt. Det här stället välter annars. Det går att ordna med den vridbara klämman för de flesta åtgärder.
/Erik
Svara med citat
Gammal 2005-07-19, 17:16
oxr oxr är inte uppkopplad

Funkar halvbra men är ett kap för de pengarna. De båda ställ jag använder används mycket och det hängs även upp lite tyngre cyklar i stället. Gängorna på skruven till klamman är ganska dåliga och har gått sönder på båda ställen. Ersättning är lätt att fixa med hjälp av en gängstång om det behövs, det är vanlig M8-gänga. För att skydda gängorna kan man se till att alltid hålla dem smörjda.

Det välter lätt, så om det är möjligt är det bra att ha stället lutat mot en vägg.
Svara med citat
Gammal 2005-07-20, 19:18
markh markh är inte uppkopplad

glad Nojd

Tack for svaren, som gjorde att jag kopte sista exempel
pa rea i Uppsala, och den verkar vara ratt sa bra
som Ni sa. Helt tillrackligt for mina behov.
Svara med citat
Gammal 2005-07-25, 18:26
mrhandley mrhandley är inte uppkopplad

Jag har haft mitt stående utomhus i två år och det fungerar utmärkt. Innan det hamnade utomhus så hade jag problem med att klämman roterar lite grann efter att man fixerar den, men det har inte blivit sämre.

Fick hjärnsmälta i vintras och lyckades bryta sönder fästet som håller "benen" till "stolpen" så att den numer lutar lite sorgligt framåt. Fast det fungerar utmärk att meka med hojen i.
Svara med citat
Gammal 2005-07-26, 12:42
goradl goradl är inte uppkopplad

Repställ

Hej

jag köpte mitt cykel rep ställ på biltema för 299:-
funkar alldeles kanon bra. Så allt behöver inte kosta en miljon i en märkes affär för att det skall funka.

Göran
Svara med citat
Gammal 2005-07-28, 03:50
robbanf robbanf är inte uppkopplad

Jag är också nöjd med Biltemas mekställ.
Tycker man 299 kronor är alldeles för billigt så kan man köpa samma ställ på Cykloteket för 900 spänn istället.

/ Robban
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Logga in

Friluftsguiden

Connos kajak
Vår-REA allt ska bort!!
Nautopp Seakayaking Sweden
Norrøna kläder kolla i våran webshop!!!
Gotar AB
KRAV-märkt friluftsmat, snabbmat och vegetariskt
Kajaksaker
På kajaksaker.se har vi samlat kajaksaker som vi vet håller måttet och...