Ny led i Bohuslän

En ny led håller på att läggas upp i Bohuslän. Längden kommer bli runt 30 mil och den ska gå mellan Stenungsund i Sverige och Moss i Norge.
Arbetet går under namnet Kuststigen / Kyststien och det hela planeras bli färdigt under nästa höst.
Allt enligt Bohusläningen 30 april.
Det verkar som om dragningen kommer att bli mer kustnära än den iofs fina Bohusleden.
Ska bli kul att gå den när den blir färdig!
/Micke
 
Bohusleden

Jättebra att Bohusleden får 'konkurrens', jag tycker egentligen att Bohusleden är jättefin - men den är ju inte direkt kustnära. Å andra sidan är Bohusleden till stora delar ganska öde, och oskött (fast nu verkar det bättra sig), så det blir ganska ok 'vildmarkskänsla' på den. Får se om nya Kuststigen kan erbjuda även detta, närmare kusten är det svårt att få samma typ av "här är jag verkligen ensam"-känsla som man kan få om man går Bohusleden i trakterna kring Kynnefjäll.
 
Bok om Kuststigen

Beställde karthäftet för "Kyststigen Östfold/Kuststigen Bohuslän" från Uddevalla Turist för 50.-. De fick in den färskt från tryckeriet i veckan som gick. Som jag förstod det skulle häftet gå att beställa från alla Bohusländska turistbyråer.

Uddevalla Turist & Event når du på telefon 0522-997 20. Dessvärre har de en förhatligt automatväxel "tryck 1 för..., tryck 2 för..." :-( Alternativet "Beställa broschyrer" är inte aktuellt om du vill beställa karthäftet även om man skulle tro det, välj "beställa biljetter" eller något annat.

Noterar två saker:
1/ Det är ingen hel led mellan Moss i norr och Stenungsund i söder. Det är istället tjugotre stycken delsträckor, där enkom somliga hänger samman.
2/ Alla utom tre sträckor är klara. De tre sista är klara augusti/september.

Får se om jag hinner gå någon av delsträckorna på semestern. Tröskel två är att skriva en notis här.

tjing,
/joakim

PS minusgrader innebär att det är myggfritt :)
 
Om det nu inte var för de förbaskade fästingarna så hade det varit kul att vandra där. Fick inte tag i någon vaccin :( så man vågar inte chansa.

~Paul~
 
Tack

Nu har jag också beställt - ska bli kul att ta sig en tur! Fästingar eller ej... Har köpt en fästingsnara på Apoteket så jag får väl ta med mig den.

Micke
 
Re: Bok om Kuststigen

stoppenbach; sa:
Beställde karthäftet för "Kyststigen Östfold/Kuststigen Bohuslän" från Uddevalla Turist för 50.-. ... Som jag förstod det skulle häftet gå att beställa från alla Bohusländska turistbyråer.
Turistbyrån i Göteborg påstod att de bara hade info om den gamla vanliga Bohusleden. Så man kanske måste besöka en turistbyrå i riktiga Bohuslän.
 
Re: Re: Bok om Kuststigen

Göteborg ligger i Västergötland. ;-)

Leden går mellan Moss i Norge och Stenungsundsområdet. Trots detta förvånar det mig att Göteborgs turistbyrå inte har info om kuststigen.

tjing,
/joakim

Lasse Nilsson; sa:
stoppenbach; sa:
Beställde karthäftet för "Kyststigen Östfold/Kuststigen Bohuslän" från Uddevalla Turist för 50.-. ... Som jag förstod det skulle häftet gå att beställa från alla Bohusländska turistbyråer.
Turistbyrån i Göteborg påstod att de bara hade info om den gamla vanliga Bohusleden. Så man kanske måste besöka en turistbyrå i riktiga Bohuslän.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.