• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag en rasist?

Verkar som om det finns folk som saknar ironi och humor. Skit i dom Rolle, vi som brukar hänga här vet att du är en gammal go gubbe och vi gillar dig och av alla tusentals inlägg jag har läst här på utsidan har jag aldrig läst ett inlägg som jag skulle klassas som rasistiskt.

Om man nu vill gå med i någon sån där aktionsgrupp så ska det väl vara "Fuck for forest" =)
 
Rolle, hur sjutton bär du dig ât att vandra själv och trots det alltid bli fotad under dina vandringar? Du är väl inte en sàn däringa självutlösare?

Föreningen mot plâgsamma självutlösar-sessioner.
 
Man blir så trött på alla dess antirastister som kan inte låta var och en ha sin egen aasikt. Har man skrivet över 500 inlägg så är det säkert något som kan tolkas som rasistiskt även om man inte är det.

walk_alone; sa:
Jag vill på detta sätt påpeka att jag har alltid stått på minoritetrnas sida eftersom jag själv tillhör en minoritet.

Bara för man tillhör en minoritet så behöver det inte innebära att man inte kan vara rasist.

walk_alone; sa:
Jag har aldrig reflekterat över att mina inlägg kan uppfattas som rasistiska.

Något man kanske ska göra när man skriver paa ett internet forum. Jag har inte hittat något rasistiskt i dina inlägg men har inte försökt tolka dem rasistiskt.

Fortsätt med att skriva!!!

/Stellan
 
Något som är värre än rasister på detta forum är folk som inte kan vara ironiska utan att fega ur och skriva att de är ironiska. Då försvinner ju hela poängen - som en maskerad bankrånare med namnbricka, ungefär.

Däremot kan man ju vara dubbelironisk och genom att berätta att man är ironisk ironisera över klåpare som inte kan vara ironiska utan att berätta att de är ironiska. Men det känns lite sådär Schyffert '98. Så man kanske ska ironisera över dem som ironiserar över dem som kör med brasklappsironi.
Men en smilis då och då kan man kosta på sig utan att det tar udden av ironin, även om man som sagt kanske inte är så jäkla rolig om man hela tiden måste berätta att man skämtar.
De som hänger med kan sätta in pengar på mitt postgirokonto och få köpa en t-shirt.

Hur som helst ska jag från och med nu läsa Rolands inlägg riktigt, riktigt noga och leta efter läskiga fördomar. För man vet ju hur såna som han är.
 
Nordesjö; sa:
Något som är värre än rasister på detta forum är folk som inte kan vara ironiska utan att fega ur och skriva att de är ironiska. Då försvinner ju hela poängen - som en maskerad bankrånare med namnbricka, ungefär.

Däremot kan man ju vara dubbelironisk och genom att berätta att man är ironisk ironisera över klåpare som inte kan vara ironiska utan att berätta att de är ironiska. Men det känns lite sådär Schyffert '98. Så man kanske ska ironisera över dem som ironiserar över dem som kör med brasklappsironi.
Men en smilis då och då kan man kosta på sig utan att det tar udden av ironin, även om man som sagt kanske inte är så jäkla rolig om man hela tiden måste berätta att man skämtar.
De som hänger med kan sätta in pengar på mitt postgirokonto och få köpa en t-shirt.

Hur som helst ska jag från och med nu läsa Rolands inlägg riktigt, riktigt noga och leta efter läskiga fördomar. För man vet ju hur såna som han är.

Nä nu får du allt tugga ur: menar du att jag och några till är värre än rasister när vi slänger in en smilfink för att förtydliga för tveksamma att vi är ironiska?

Är detta ett ironiskt inlägg?
 
använd smiley/smilfinkar vid ironi!!!!!

tigertamjaren; sa:
Nordesjö; sa:
Något som är värre än rasister på detta forum är folk som inte kan vara ironiska utan att fega ur och skriva att de är ironiska. Då försvinner ju hela poängen - som en maskerad bankrånare med namnbricka, ungefär.

Däremot kan man ju vara dubbelironisk och genom att berätta att man är ironisk ironisera över klåpare som inte kan vara ironiska utan att berätta att de är ironiska. Men det känns lite sådär Schyffert '98. Så man kanske ska ironisera över dem som ironiserar över dem som kör med brasklappsironi.
Men en smilis då och då kan man kosta på sig utan att det tar udden av ironin, även om man som sagt kanske inte är så jäkla rolig om man hela tiden måste berätta att man skämtar.
De som hänger med kan sätta in pengar på mitt postgirokonto och få köpa en t-shirt.

Hur som helst ska jag från och med nu läsa Rolands inlägg riktigt, riktigt noga och leta efter läskiga fördomar. För man vet ju hur såna som han är.

Nä nu får du allt tugga ur: menar du att jag och några till är värre än rasister när vi slänger in en smilfink för att förtydliga för tveksamma att vi är ironiska?

Är detta ett ironiskt inlägg?

Alla är olika och tolkar därför saker olika. Ironi kan vara svårt nog i talad form och blir än svårare i skriven text på nätet. Därför använd smiley t ex ;-) eller använd utsidans färdiga krumelurer (eller som jag lärde mig häromdagen att man kan kalla smiley på svenska Smilfink) när du är ironisk. Eller skriv ut en ironivarning med bokstäver.

Själv missade jag en smilfink häomdagen i ett utsidan-inlägg och fick en vänlig påminnelse och då blev min reaktion på inlgget helt annorlunda.

/Patrik, detta inlägg är helt fritt från ironi om nu någon undrar

/Patrik,
 
Re: Rasister är vi alla tydligen

Gardsiö; sa:
Läste följande artikel häromdagen: http://www.blt.se/article.php?args=454928,102;149;0;0

Det är tydligen så att jag ibland helt ovetande uttrycker mig som en nazist. Huvva!

Rätt kul artikel och karln är ju inte helt skadad tycker jag. Dock är han extremist.

En poäng är möjligen att den rimligen tillåtna stolthet som kan upplevas och eftersträvas såväl nationellt, eller regionalt eller i vilken skala som helst faktiskt kan kantra över och bli en fientlighet mot de som inte tillhör den egna gruppen. I de flesta fall är väl inte detta värre än att man kan försöka tänka sig för och inte vara så stolt över det egna att det sker på andras bekostnad (förvirrat?).
 
I Spanien anses det vara politiskt korrekt och t.o.m. riktigt progg-vánster att vara lokal-nationalist, medan det är extrem-höger att vara stats-nationalist... dvs. att springer man omkring och viftar med en katalansk flagga är man snäll, och springer man omkring med spansk flagga är man dum....högst förvirrande...

I praktiken är dock bàda lika goda kâlsupare vad gäller att framhäva sin egen särart pâ andra särarters bekostnad.

Sedan undrar jag varför man i Sverige ofta använder ordet "nazist" när man vill säga nationalist, rasist, höger-extremist etc. ? En nazist är en anhängare av ett gammalt murket tyskt politiskt parti. Nazist som allmän beteckning pà folk med vissa värderingar blir till slut urvattnat och oprecist.

Mvh / Mats
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.