Långbroviken paddlingsbar?

Hej,

tänkte försöka ta mig från Solöfjärden nära Oxdjupet i Stockholms innerskärgård och in i Långbroviken bort till där den tar slut, nästan ända till Ängsvik. Går det? Det ser liksom blågrönt ut på kartan och kanske lite för lite vatten helt enkelt.
Jag tänkte sen göra ett lyft och sen fortsätta vid Trattfjärden och via Saltarö ut mot Gällnö. Alternativet är ju Lindalssundet vilket inte är så lockande mitt i sommaren.
Funkar det att paddla hela vägen in i viken och funkar det att göra lyftet? Nån som vet hur det ser ut på plats?

/Måns
 
Sent svar, så du har säkert redan testat. Hur som helst, man kommer tyvärr inte så långt p.g.a. all vass och lera.
 
Om man kollar på ortofoton på kartsök och ortnamn på lantmäteriet så finns en del partier med vatten och möjligen är det lättare en vår vid högvatten.

Finns många varianter på Värmdös infjärdar. Vid Mörtnäs kan man lätt ta sig över till Grisslingen och därifrån vidare via Strömma kanal och Vindö strömmar upp mot Gällnö.

Thure
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.