Tips om en bra fotoboksleverantör?

Hej,
Jag är på jakt efter en bra fotoboksleverantör. Sedan 2år gick jag över att göra fotoböcker med ett program som heter Happy Foto. Det är österrikiskt och jag är väldigt nöjd med den. Man kan flytta omkring bilderna, lägga in texterna hur man vill, byta sida och allt känns enkelt. Kan använda mina bilder som omslag, ja det finns inte begränsningar.
Men eftersom de levererar inte utomlands, dvs. bara inom Österrike så blir situationen i längden ohållbar då mina släktingar får skicka varenda fotobok till mig.
Nu har jag googlat lite om olika leverantörer och testade de som fick bäst betyg, Japans foto och Photohome men blev besviken direkt för bilderna kunde inte alls flyttas omkring. Ibland vill jag foga ihop några bilder och de ska täcka en dubbel sida som i en bok men det var långt ifrån. Jag vill inte bli styrd av någon mall och storleken på bilderna blev också konstiga.
Kan någon rekommendera en bra fotoboksleverantör? Förutom ovannämda önskemål är bra bindning, riktig fotopapper, bra bildkvalität självklara önskemål. Fördrar även om bilderna kan snyggas till automatiskt då jag inte ha PS. Det gjorde iaf Happy Foto. Pris och leveranstid kommer i andra hand.
Mvh. Veni
 
Sambon har använt http://www.myphotobook.se och varit nöjd med dem.

Ska enligt deras hemsida vara Europas största leverantör av fotoböcker till privatpersoner och proffs. Du laddar ner och installerar ett program som du skapar boken i innan du skickar iväg den för produktion. Har inte själv använt programmet, så vad gäller funktionerna får du testa själv och avgöra om det är något för dig. Tror att du har lite mer layoutmöjligheter jämfört med enklare lösningar som ICAfoto t.ex.

Sambon har skapat ca 4-5 fotoböcker med gott resultat i mina ögon.
 
Har köpt några från photobox.se. De har varit ok. Är osäker på om de har alla finesser du söker men det har räckt för mig...
 
Tack för tipsen, har provat några av de nämda. Jag har kommit fram till att Pixopolis är den som funkar bäst för mig, mycket användarvänligt och mest lik den som jag använde tidigare (Happy Foto). Är inte klar med boken än men snart skyckas den iväg för tryck. Enligt en test har Pixopolis fått mycket bra betyg.
Mvh. Veni
 
Tack för tipsen, har provat några av de nämda. Jag har kommit fram till att Pixopolis är den som funkar bäst för mig, mycket användarvänligt och mest lik den som jag använde tidigare (Happy Foto). Är inte klar med boken än men snart skyckas den iväg för tryck. Enligt en test har Pixopolis fått mycket bra betyg.
Mvh. Veni

Hejsan, huittade just din tråd och ser att du kommit fram till Pixopolis. Har nu använt dem i några år och är mycket nöjd med deras fotoböcker. De har vid ett tillfälle misslyckats (lyckades få in ett gäng sidor från en annans bok mitt i min), men jag mailade dem då och de gjorde en ny åt mig direkt. Vid ett tillfälle då jag hade frågor så ringde de til och med tillbaka för att ge support.
 
blurb är det bästa alternativet för seriösa fotografer. Finns som modul numera i lightroom, går att jobba med layout i indesign, finns även som självstående program till både pc och mac. Samt onlinevariant.
 
Jag har fått tips om en ny leverantör i Sverige som skall vara bra och ha mycket bra priser (jag har dock inte hunnit testa själv): fotokasten.se

Tidigare har de bara levererat i Tyskland.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...