Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Om jag förstod saker rätt så är det ett helt nytt stål som blev presenterat nu i början av juni, så det kan nog ta ett tag innan recensioner kommer. Är det inte lite likt cpm 10v? Nackdelen där, om jag förstod det rätt är att det är svårt att få en riktigt vass egg pga för stora karbider.
Kjell
Ja, det påminner nog om 10V ännu mer än om M4Rex. Skall bli spännande att få höra om det "nya" stålet. Stora karbider är ju alltid en nackdel. Vi får se hur väl man lyckas med värmebehandlingen. Det är trots allt A och O :).

~Paul~
 
Eftersom min jakt på en smidig minimalistisk Kydex slida till min ny förvärvade Kolt från fällkniven går vidare så slänger jag ut en till efterlysning här:)

Någon som vet vem man kan kontakt för att få fram en färdig sådan, givetvis förväntar jag mig att betala för mig;)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 
Vill bara visa vad jag har sysslat med de senaste tre åren!
Hoppas någon blir inspirerad.
Knivarna är smidda av en Smed i USA, skaften är monterade i Sverige. Alla knivar är smidda ur runda ämnen och utbankade till rätt form. Jag är formgivaren. Jag är pensionär och tanken var att tillverka till mig själv.

Smeden vill helst göra fem i taget så det har blivit ca 70 st under en treårsperiod.
Projektet är nu avslutat, en del har jag sålt men många har jag sparat. Ca hundra tusen kronor har mitt lilla "projekt" kostat.
// bbmojje
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...