Edsviken

Väldigt tyst i det här forumet. Har ni packat ihop utrustningen för säsongen. Själv kan jag rapportera om två härliga och soliga turer på Edsviken tidigt på morgonen i idag och igår. Igår begränsades turen till norra delen där det speciellt längs med östra stranden var åkbart. I övrigt var det större partier där ytan var mjuk och partier med överis, speciellt i och kring det tidigare banområdet. Inatt hade det frysit till ytterliggare och idag var hela Edsviken åkbar med en något ojämn yta. Vi hade isen helt för oss själva.
 
På Norrviken har Sollentuna kommun avslutat verksamheten för säsongen, är det problem att ta sig ut på isen?
 
Har inte varit nere vid Norrviken på ett tag men på Edsviken var det inga problem att ta sig ut även om isen börjat släppa land på några ställen.
 
Israpportering

Bra att någon rapporterar givetvis, men informationen är bortkastad om inte närmre precisering kan göras. Var någonstans är Edsviken, hur tar man sig dit, var någonstans anträddes isen, isens karaktär osv. Detta forum vänder sig till fler än stockholmare, och exakthet är att föredra om man tänker ge sig iväg några mil för skridsko.
 
Det är naturligtvis upp till var och en att bedöma informationen i detta forum men nog tycker jag att jag beskrivit isens karaktär ganska tydligt. Eftersom du gör en hänsyftning på Stockholmare antar jag att du vet var Edsviken ligger (eller så har du tjuvkikat på profilen) men för er andra berättar jag gärna att den ligger en knapp mil norr om Stockholm. Jag hoppas naturligtvis att informationen inte varit helt bortkastad för intresserade i närområdet, trots bristande precisering. Rapporterna är ju också, speciellt i dessa vårtider, extremt tidsbegränsade. Läget förändras över dagen. I fredags kunde man gå på Edsviken i stort sett var man behagade men det har ju gått några dagar med plusgrader sen dess.
 
Israpporter

Ja, skälet till exakthet är enkelt: Nu börjar det bli knappt med njutbar is, och vi är säkert många som kan tänka sig att åka en bit för en sista njutning denna säsong. Mera som ett tips, liksom.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...