Kilimanjaro & Mt Kenya Jan/Feb 2016

Planerar som sagt att klättra Kilimanjaro och Mt Kenya under 2016.
Dessutom blir det lite safari. Tänker mig att det är cirka 3-4 veckor så man hinner med allt.
Vem är sugen?

Med vänlig hälsning, Robert
 
Tjena! Jag ä sugen på detta.
Har letat resesällskap på bla backpacking.se och på sociala medier utan framgång å känner att d börjar bli dax att boka.
Har tänkt mig tre veckor med avresa mitten/slutet på januari. Har ingen aning om hur min kropp reagerar på höjd då ja ä nybörjare i ämnet så kommer ta en extravaganta för aklimatisering, har sedan tänkt mig två dagar safari och sedan flyga till Zanzibar för dykning, fiske avkoppling mm. Planerna är givetvis inte helt hugga i sten så Hör gärna av dig på telefon någon eftermiddag för att diskutera, planera och bekanta sig.
Tel 0730919334 Mvh/ Jörgen Andersson
 
Jag var där i Augusti...helt rätt att du planerar en resa dit. Vi flög via Addis Abeba och vidare till Kili. Rekomenderar att inte gå de vanliga rutterna...var så in i h-vete med folk och trångt. Vi gick the northern cirkuit och rundade berget på dess norra sida och tog 8 dagar på oss till toppen. Det var en tung toppnatt men väl värd mödan. Kör hårt..

// Johan
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...