3 för 3! Glöm tandborsklippandet!

Det är inte bara gram som räknas. Gram använder man för att räkna med. De är ett redskap för att uppnå något annat. Vad detta andra innebär är förstås högst individuellt. Det jag själv upplevt är att kroppens och själens utrymme för att kunna ta in och njuta av omgivningarna ökar i takt med att packvikten minskar. Jag har själv släpat tunga packningar genom väglöst land och njutit av vetskapen att jag faktiskt klarat det. Men med åren har det jag gör i ute i naturen blivit mindre viktigt än vad naturen får utrymme att göra med mig. Och då har en lätt utrustning, som ändå håller mig torr, varm och mätt, blivit mitt viktigaste redskap.

Jörgen
 
Håller verkligen med, och precis, att lätt är relativt, nåt lätt för en person kan va tungt för en annan och vice versa men man kan njuta mer om man tycker att sin packning är lätt :). Och ni har gjort ett snyggt upplägg för att sträva efter lätt packning :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.