Monsen på villspor

Jag vet inte vad ni gör, men nu har jag testat episod 3 på min mobil (Android) via NRK TV appen och även länken som Morgan anger på datorn med Internet Explorer. Båda fungerar helt problemfritt.
 
Monsen 2.6.
Någon som vet vad det är för hundmat han äter.
Har känt lukten på en del hundmat, det luktar inte gott.
 
Nu skall jag inte avslöja för mycket för dom som inte sett, men jag tyckte avsnitt 3/6 handlade för mycket om flottningen, skulle viljat sett mer om hur han gjorde eld, lagade mat och mer från lägerlivet. Det var dock länge sedan jag sett Monsen så sliten, börjar han bli gammal? :)
 
Nu skall jag inte avslöja för mycket för dom som inte sett, men jag tyckte avsnitt 3/6 handlade för mycket om flottningen, skulle viljat sett mer om hur han gjorde eld, lagade mat och mer från lägerlivet. Det var dock länge sedan jag sett Monsen så sliten, börjar han bli gammal? :)

Han hade inte sovit på två nätter. Första natten paddlade han och andra natten vandrade han. Sen gjorde väl de gamla kläderna och de "såphala" kängorna sitt också.
 
Nu skall jag inte avslöja för mycket för dom som inte sett, men jag tyckte avsnitt 3/6 handlade för mycket om flottningen, skulle viljat sett mer om hur han gjorde eld, lagade mat och mer från lägerlivet. Det var dock länge sedan jag sett Monsen så sliten, börjar han bli gammal? :)
Ja det avsnittet var nog det sämsta hittils

Skickat från min E6653 via Tapatalk
 
..ja det var inte ett så informativt avsnitt, men en del fina naturvyer, och, måste jag säga ganska bra TV ändå.
Första avsnittet som fått flickvännen att titta upp från plattan och börja leva sig in i hans umbäranden. Man tyckte ju ordentligt synd om honom, och riktigt njöt när han fick sin sovsäck och sitt kök tillbaka...
 
Jag gillade flotten - det visade med önskvärd tydlighet att det inte går som en dans att utan kunskap sno ihop en båt som om det vore en baggis

Gillar att det här programmet känns äkta och visar även när det går lite långsamt eller inte alls.. till skillnad mot för helt regisserade program av typen "bear grylls" eller "dual survival" så litar jag på produktionen
 
tycker avsnittet var kul, men hans flotte tyckte jag inte om. Borde man väl kunnat göra lite smidigare. Och paddeln var ju bedrövlig ha ha
 
Jag gillade inte flotten i sig men jag gillar att man ändå visade den och hur värdelös den var och att monsen trots god kämpaglöd inte är mcgyver
 
tycker avsnittet var kul, men hans flotte tyckte jag inte om. Borde man väl kunnat göra lite smidigare. Och paddeln var ju bedrövlig ha ha

Var trots allt ganska informativt om hur han först satsade på bärighet i sitt flottbygga utan direkt tanke på sidstabilitet och krängningsegenskaper. Hade han beaktat det från början hade han kunnat bygga bredare kring två parallellla pontoner ganska brett isär och troligen sparat ganska mycket tid.

Sen håller jag med om att det var en ganska tuff uppgift han fick den här gången, och inte minst de undermåliga skorna måste ha kostat mycket krafter. Uppfattade att han nämnde att han halkat och fallit runt 30 gånger som måste ha kostat mycket krafter. Fantastikst att se hur han klarade humöret trots dessa vedermödor och brsien på sömn.
 
Flottar skall vara breda, det fick vi lära oss i scouterna och de konsumerade mängder med energi att bygga, få i sjön och inte minst att paddla.

Hala kängor har jag gått i på en fjällmarsch där det var häll och ur i regn.
Man spänner sig i hela steget för att inte falla och ändå gör man det. Jag var helt utmattad efter 4 dagars halkande. Som tur var torkade det upp.

Med hänsyn till omständigheterna tycker jag nog att Monsen visar att han har tågan och -2km det är nästan inget.

go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
JohnnyL Med Monsen på villspor Böcker, film, media 8
Otto Støver Monsen på villspor Böcker, film, media 42
silenhag På tur med Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 9
mickere Nordkalotten 365, et år på tur med Lars Monsen Böcker, film, media 5
JohnnyL Monsen, gör det igen 🙂 Böcker, film, media 16
dalnyn Lars Monsen minut för minut Böcker, film, media 15
Johan123 Monsen, Monsen og Mattis Böcker, film, media 53
thureb Monsen hundspannskarriär Böcker, film, media 7
Kilo Lima Ingen Grenser med Lars Monsen Böcker, film, media 10
thegedd Lars Monsen Nordkalotten 365 Böcker, film, media 30
seobserver Timra Stuga, gratisbok på engelska Böcker, film, media 1
stranbo Åka vasaloppet på tandemskidor Böcker, film, media 0
Småtärna Serie om Grönland på dansk TV Böcker, film, media 0
isaktamio Kritik på mina video klipp! Böcker, film, media 15
veni Serie på TV Fakta, Alone Böcker, film, media 2
Moga Flora med på vandring: Padda eller e-boksläsare? Böcker, film, media 12
Brune Vita blixten på SVT play Böcker, film, media 2
majjen Publicera samma text på fler ställen? Böcker, film, media 12
Glännman Tips - Ut på tur Böcker, film, media 1
desireman Intressanta personer att följa på instagram? Böcker, film, media 4
laurentiusweg Grundsten På Fjälltur eböcker någonstans? Böcker, film, media 1
Pumba Tipps på föreläsningar dokumentärer mm Böcker, film, media 0
Raskesven Musiken på Nat Geo Wild? Böcker, film, media 0
desireman Nu på söndag på Discovery: 22:00 Uppdrag: Seven Summit Böcker, film, media 0
halvklart till mulet Year of Adventures - äventyrs-TV på lördagar Böcker, film, media 0
Bulgakov Kartor från Michelin- var finns komplett sortiment på nätet? Böcker, film, media 2
Headheretic Bra program på TV10 Böcker, film, media 1
desireman Snygg bakgrundsbild på Kebnekaise? Böcker, film, media 10
Emmma tips på ny fågelbok Böcker, film, media 9
trollstoll vandra på island Böcker, film, media 9
LindLou Hur får man tag på "västerviks föraren"? Böcker, film, media 0
Hallå! Söker tips på filmredigering Böcker, film, media 2
Wolf25 Grundsten - på fjälltur Böcker, film, media 5
Emiliaskersund Vildmarkstidningar på tyska? Böcker, film, media 2
peter1969 Packraft på TV i kväll! Böcker, film, media 5
johre Mount St. Elias på bio? Böcker, film, media 0
plaskdaja Kommentarer på freeride.se Böcker, film, media 0
obbelix Tips på bra pocketbok Böcker, film, media 42
1340 TV tips, Mästarnas Mästare på SVT ikväll 20:00 Böcker, film, media 1
thage Hyra klätterfilmer på nätet? Böcker, film, media 0
plaskdaja TV tips, 7 Summits på TV4 Sport ikväll 19.00 Böcker, film, media 3
KLAGER Ny faktakanal på nätet: Böcker, film, media 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...