Hundspann längs sverige

Har haft en idé i skallen senaste året att ta mig från södra sverige upp till treriksröset med hundspann..dvs barmark södra delarna av landet me kickbike/vagn o sen släde..

Vet inte om det är genomförbart då jag inte vill köra på asfalt så mkt utan ta mig fram på grusvägar o ev bättre stigar.

Tanken är 4-6 hundar men 4 blir nog lagom o smidigast.

Måste kluras mer på de här...
 
Grusvägar finns det ju gott om, men att hitta något sammanhängande kräver nog många timmar framför kartan. Hur långt upp tänker du barmark, typ Älvdalen?
 
Grusvägar finns det ju gott om, men att hitta något sammanhängande kräver nog många timmar framför kartan. Hur långt upp tänker du barmark, typ Älvdalen?



De beror ju helt på hur snöläget är i Dalarna så de kan bli mer söderut än Älvdalen beroende när man drar igång de hela o hur lång tid de tar o komma till Dalarna...
 
Vandringsleder finns mer eller mindre upp till skoterlederna norrut och även en del ridleder.

Kolla på Trafikverkets karta där du kan se vilka beläggningar som finns på det allmänna vägnätet. Kommer du en bit upp i skogsbyggderna finns det mer grusvägar än man anar.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.