Renovering av Kanadensaren Kermit (okänt märke)

Inkas

(Nån som vet vad det kan vara för märke på den?)

Mvh
Fredrik

Ser absolut ut som en Inkas, klart lik den Inkas 532 jag köpte i början av 80-talet. Tung men mycket stabil, lastar strax över 300kg. Skicka en bild till Linder AB, så kan du säkert få modell och årtal.
/B
 
Jag får intrycket att det är en vanlig Trapper? Sätena och brädan i mitten ser i alla fall Trapperlika ut och jag har för mig att de också fanns i grönt. Annars var det Akka som var "den gröna" kanoten men de hade (har?) andra typer av säten.

Vad gäller att färgmatcha så är grodor ofta spräckliga. :)

Har sökt på trapper kanoter utan att hitta någon som ser ut som denna. Beroende på hur ducktig jag är på att lacka så kommer den kanske fortsätta vara spräcklig sen! ;)


Slipa inte ur för noga och fint, det är bra om ytan är skrovlig och ojämn så fäster spackel bättre.
Istället för spackel kan du blanda epoxi och microkulor alternativt byta epoxin mot styren och härdare.
Topcoat är bättre än lack, att lacka betyder bara att det ser fint ut till den har använts någon gång.

Har slipat med 80 papper nu för att få bort dom stora skadorna och sedan hade jag tänkt använda plastic paddings marin epoxy för att spackla i med. Sen var tanken att lägga på biltemas epoxyprimer och till sist 2 komponentslack http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier/Farg-och-Lack/2-komponents-polyuretan-2000019506/ har hört att den ska vara slitstark?! Kan man lägga på topcoat med spruta eller ska den penslas på?
 
Ser absolut ut som en Inkas, klart lik den Inkas 532 jag köpte i början av 80-talet. Tung men mycket stabil, lastar strax över 300kg. Skicka en bild till Linder AB, så kan du säkert få modell och årtal.
/B

Hej!
Har bild googlat som en tok utan att hitta en som ser exakt likadan ut men den är mer lik inkas kanoterna än trapper vad jag kan se. Får kanske skicka ut mail till dom olika tillverkarna och se om det är nån som känner igen den.

Kan säga att för mig som väger 100+ (och lite till) som normalt orkar bära runt på två bussiga ungar på 23 kilo styck måste jag säga att den här är bra tung knappt så jag orkade lasta den själv på taket på bilen!
 
Min kompis hade en likadan som TS. Vi hade många trevliga turer med den. Mycket trevlig kanot.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Tror det går hyfsat snabbt att få ordning på den när du väl börjar. Prio ett att få ytskiktet tätt för att förhindra vatteninträngning. Finish kan du lösa sen :)


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Tror det går hyfsat snabbt att få ordning på den när du väl börjar. Prio ett att få ytskiktet tätt för att förhindra vatteninträngning. Finish kan du lösa sen :)

Ja som den sanna tids optimist jag är så hoppas jag på en till 2 kvällars spackling och slipning för att sen i helgen kunna lägga på en epoxy grund och ibästa fall även top lacken är dock väldigt kluven i skrivande stund vad jag ska använda för lack.. :/ men det löser sig nog under veckan! :)
 
Jag har en som är väldigt lik. Min bror köpte den någon gång på sjuttio-talet. Den har en dekal där det står "AB Armerad plast". Vad jag minns är att det var en föregångare till Trapper.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    61.9 KB · Visningar: 561
Jag har en som är väldigt lik. Min bror köpte den någon gång på sjuttio-talet. Den har en dekal där det står "AB Armerad plast". Vad jag minns är att det var en föregångare till Trapper.

Måste säga att den är snudd på identisk! :) Då kanske den är äldre än vad jag trodde från början! Hur är den att paddla?
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...