Realistiska TV-serier om överlevnad / uteliv

Även om det nog inte kvalificerar in under TS:s rubrik så vill jag ändå nämna serien "Yukon Men" på Discovery. I konkurrens med allt annat skräp som visas så tycker jag att den är riktigt bra.

Den handlar om vardagen för människor i en liten by i Alaska långt från stora städer och dess bekvämligheter. Sänds 21:00 på fredagar.
 
Precis vardagsliv är ytterst inriktat på överlevnad, inte action-tv om jag får välja. Sen får envar bestämma om man är får eller tiger.
go tur
 
Amerikanska? Jag har Netflix och den finns inte med där.
Finns det olika abonemang i Netflix?

Det finns ett tillägg, eller "add-on" som det kallas, till Firefox och Chrome som heter "Media Hint"
Det är helt gratis. När man lagt till det får man se det amerikanska utbudet på netflix i sin webläsare. Det är ungefär dubbelt så stort.
 
Det finns ett tillägg, eller "add-on" som det kallas, till Firefox och Chrome som heter "Media Hint"
Det är helt gratis. När man lagt till det får man se det amerikanska utbudet på netflix i sin webläsare. Det är ungefär dubbelt så stort.
Jag sökte på Media Hint i Firefox men fick bara upp det här.
Sen Netflix funkar inte så bra i Chrome när man använder Mac
Nu hittar jag den.Tack en gång till
 

Bilagor

  • Media Hint.jpg
    Media Hint.jpg
    36.6 KB · Visningar: 1,176
Toppen! Ska kanske påpeka också att man inte får någon svensk text på engelskspråkiga program om man har detta addon aktivt. Dock finns det engelsk text, vilket jag själv alltid använder när jag ser engelskspråkiga produktioner. Gör det lättare att hänga med än ingen text alls
 
Själv använder jag Holla Unblocker, som utöver det amerikanska utbudet även ger mig tillgång till brittiska BBC iPlayer, vilket är deras motsvarighet till SVT Play.
 
Nedsläckt land. Se den. Åk sen till Biltema och köp vattendunkar och till Ica och köp ris och havregryn. Överlevnad hemma är också överlevnad.

Naked and Afraid är sevärd.

Monsen fortsätter att göra intressanta serier.

Att använda proxy för att se amerikanska Netflix fungerar inte sedan några år tillbaka.
 
I shouldn't be alive på Youtube. Dramadokumentär från verkliga händelser för folk genom oaktsamhet eller otur hamnat i situationer som utvecklats till en kamp för överlevnad. Mycket välgjorda avsnitt!

/Anders
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...