Ditt senaste inköp "bilder"

Jag har precis ropat hem ett par begagnade Lundags på Tradera, samt "köpte" innan jul en vildmarkspanna för öppen eld eller grill. Fick presentkort av jobbet där vi fick välja en grej, och denna var det vettigaste som fanns enligt mig.

A103354_1.jpg
 
Vart ett besök på Addnature idag

Exped synmat 9 LW och en Mountain Hardwear säck
 

Bilagor

  • IMG_2173.jpg
    IMG_2173.jpg
    38.7 KB · Visningar: 1,951
Min amerikanske vän hittade en Wegner Normad för 70$ så med tull o allt blev det mycket rimligt.

Nu får vi se om kompassen passar mig.
 

Bilagor

  • 008.JPG
    008.JPG
    87.7 KB · Visningar: 1,858
Hm,
det blev visst ytterligare en Haglöfs Alaska... Gillar dom skarpt, men det här börjar nästan bli lite väl nördigt... :)

I en färg jag redan har (grönt), men av en modell jag inte har tidigare; den sista versionen av Alaskan från efter millenieskiftet (med H-logga - och säcken upphängd på ramhornen med sadelgjord och fäst med kardborreband runt ramen. Och den slutliga versionen av bärsystemet med stoppade kuddar och vantskruvar).

En säck (daterad DEC 2000 enl invändig etikett) inköpt 2001 som 50:årspresent - vilket gör att den mörkfärgade aluminiumramen bevisligen var levererad så från fabriken eftersom den funnits i en och samma familj hela tiden... Jag har inte noterat någon fabrikslevererad mörk ram tidigare - så den här var ett intressant fynd. Sprutlackerad i en mörkt antracitgrå nyans med sidenmatt, nästan textillik, ytstruktur.

Inga fästband under locket, två lösa fästband på lockets ovansida, ett lyfthandtag fäst i sadelgjorden, säckavdelnings-diafragman är inte en platta med kardborrefästning utan en irisformad textilring med snörstängning - som ett snölås ungefär. H-loggor broderade i svart på den gröna textilen och i vitt på det svarta bärsystemet. Alaska-namnet är broderat i grönt...

Väger 4,47kg inkl. packpåsen.
 

Bilagor

  • Alaska 2001-72dpi.jpg
    Alaska 2001-72dpi.jpg
    70.4 KB · Visningar: 1,722
Snyggaste kniven på Jokkmokks marknad fann jag på Gamla Apoteket.
Gjord av Hans Birger Fjellström i Jokkmokk
 

Bilagor

  • Kniven 2.jpg
    Kniven 2.jpg
    42.9 KB · Visningar: 1,598
Berghaus Crusader

Fick leverans på min nya Berghaus Crusader idag. Ska man bara lära sig packa rätt i en sån stor ryggsäck 👌🏻
 

Bilagor

  • IMG_2211.jpg
    IMG_2211.jpg
    49.9 KB · Visningar: 1,319

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.