App för att mäta distans, hastighet mm?

Använder ni er av någon app när ni är ute och paddlar för att kunna mäta distans och hastighet mm?
Jag har nyss laddat ned kayaklog (Dock inte börjat använda) men ser att gratisversionen endast kan ha 5loggar
Vad kan ni tipsa för appar?
 
Gps

Använder ni er av någon app när ni är ute och paddlar för att kunna mäta distans och hastighet mm?
Jag har nyss laddat ned kayaklog (Dock inte börjat använda) men ser att gratisversionen endast kan ha 5loggar
Vad kan ni tipsa för appar?

Inte för att jag använder GPS I kajaken men gör man det löser man väl problemet utan app och får spåret loggat?
 
Jag kör med Sports Tracker, Den appen har ett läge för paddling. Regga ett konto så kan du spara varje tur, då kan du gå in via webben och kolla statistik på vad du gjort sedan du började använda appen. Det går också att skriva in turer manuellt från t.ex pappersdagbok, eller när appen crashat men man vet hur långt man paddlat. Man kan importera från andra appar eller exportera.

Tyvärr använder man OpenStreetmap som är helt värdelös som karta om man inte joggar inne i storstaden typ. Men exporterar man rutten till gpx-fil så kan man öppna den i t.ex Google maps med satelit-vy (GPS-visualiser är en bra sida för sånt) eller i Kartex och gröna kartan om man vill ha så mycket namngivna detaljer som möjligt. Klart trevligare kartor om man ska lägga ut en bild på nätet.

Så här kan en av vyerna på websidan se ut (just idag råkade det bli tre separata loggar). Det finns fler sätt att sortera turerna.
 

Bilagor

  • 20160802.jpg
    20160802.jpg
    110.2 KB · Visningar: 1,595
Tack P-E!
Den ser ut att göra det jag efterfrågar, från vad jag kunnat läsa så borde jag även klara mej med gratisversionen även om den har lite reklam :)
Blir spännande att testa hur den funkar.
 
Reklam? Hm, det har jag faktiskt inte sett. Vad jag förstår så ska gratisversionen ha funktioner jag inte kände att jag behövde typ... Men jag har inte uppdaterat själva appen sedan installationen 2013 så jag vet ju inte hur det fungerar nu :)
 
Jag har använt appen Funbeat både till löpning och paddling. Funkar utmärkt och har hur många olika aktiviteter som helst att välja på. Kartor från Google maps. Man kan se tider och allt direkt i appen efteråt.

På sistone har jag bytt till Runkeeper eftersom den funkar bättre tillsammans med min SmartWatch (Pebble Steel). De har också kartor från Google.
Enda nackdelen jämfört med Funbeat är att de inte har "paddling" som aktivitet, så jag får välja "rodd" istället.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.