Bärstol?

Hej,
Jag har problem att hitta en bärstol som sitter bra och där tyngdpunkten hamnar rätt.
Är det någon som är ca 160 som har förslag på en som skulle kunna passa?
//Sanna
 
Osprey Poco

Hej!

Vi har Osprey Poco till grabben, och den är justerbar mellan XS och L eller XL (kan inte kolla just nu) och vi har den inställd på S/M och vi är dryga 175 cm båda två, så S- eller XS-inställningen kanske kan fungera för dig.

Vi har hunnit logga ett antal mil med den nu, både hemma på platten och i fjällen och jag tycker den är skön att bära, har bra viktfördelning och därmed också en bra tyngdpunkt.

/Andreas
 
Vi köpte en Bergans Lilletind för inte så länge sedan efter att ha provat en billig variant, som visade sig vara skräp.
Bergans Lilletind är justerbar och passar längder mellan 155-195 cm.
Lilltjejen älskar att sitta i stolen när vi är ute och går och verkar sitta riktigt bekvämt.
Bärsystemet tycker jag är jättebra, det känns riktigt bekvämt att ha 16-17 kg på ryggen.
Vi har visserligen inte gått jättelånga sträckor än, men det har blivit några timmar med den på ryggen.
Så här långt så är vi iaf jättenöjda med den.
Priset var ok tycker jag. 1599:- på XXL
 
Jag har en Deuter Comfort II som aven den ar stallbar. Dock sa vet jag inte exakt hur den passar en person som ar 160cm. Det ar inget som helst fel pa denna barstol.

Det kan vara svart att fa ett litet barn att passa, da det kravs en viss storlek pa barnet for att fylla ut barstolen. Vi anvande en sovsack som utfyllnad i borjan, vilket passade bra med tanke pa att det var vinter just da. Ar ditt barn aldre an nio manader och inte alltfor liten sa skall det nog inte vara nagra problem aven utan sovsack.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.