Dumma textspråk

Hej!

Sedan jag uppdaterade programvaran i hustruns Nüvi 3597 har möjligheten att välja textspråk och tangentbordsspråk på apparaten försvunnit. I inställningsmenyn existerar bara jänke-engelska. Den engelska texten är ingen fara men på det engelska tangentbordet existerar ju inte å ä ö.
Jag laddade med Garmin Express ner det svenska språket till Nüvin men fortfarande finns det inget mer språk än jänke-engelskan i Inställningar.
Hur skall vi nu navigera till Örebro, Ängelholm eller Åkersberg?

Tackar på förhand!
Steen
 
Vanligvis går det att ersätta å,ä,ö med a,a,o i sökningar, kanske hjälper fram till att det löst sig på riktigt. Lycka till
 
Hej!

Jag hittade en lösning till sist. En katalog i internminnet som heter Keyboard hade försvunnit vid sista uppdateringen (tummen mitt i näven kanske). Som tur är hade jag för några år sedan när GPS:n var ny kopierat minnet rakt över. Jag kopierade katalogen tillbaka till GPS:n men tog bort italienska, slovenska med mera och behöll bara svenska och engelska för att spara plats.

Tack för hjälpen!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...