Utekartan vs Calazo

Nu har vi varit ute och paddlat i 8 dar i St Anna. Vi hade varsin karta, dels en Utekarta dels en från Calazo och resultatet är klockrent! Trots att båda anges vara tryckta på Tyvek är det uppenbarligen skillnad på Tyvek och Tyvek. Utekartan är trots sol, vind, sjövatten och regn i skick som ny medan Calazo är rejält sliten i vecken, visst man ser med viss möda fortfarande kartan men lätt är det inte. Nu blir det Utekartan framledes. Nån som har liknande erfarenheter eller annorlunda?
 
Låter som produktionsfel. Läge att reklamera. Tryckprocess (offset) och falsning är lite annorlunda med tyvek jämfört med vanligt papper.

För min del är det trevligt att välja mellan olika fabrikanter som valt olika utsnitt på kartbladen. Bekvämt att ha hela dagsetsppen på samma kartblad om möjligt.

Ibland kopierar jag kartan på färglaserskrivare och klistrar ihop för att få en hanterligare storlek och bättre kartutsnitt samt lägger ibland på kartplast.

Skillnaderna i kartografi är inte oväsentliga men alla tre fabrikaten jag använt är OK därvidlag.

Thure
 
Trött på att reklamera

Låter som produktionsfel. Läge att reklamera. Tryckprocess (offset) och falsning är lite annorlunda med tyvek jämfört med vanligt papper.

För min del är det trevligt att välja mellan olika fabrikanter som valt olika utsnitt på kartbladen. Bekvämt att ha hela dagsetsppen på samma kartblad om möjligt.

Ibland kopierar jag kartan på färglaserskrivare och klistrar ihop för att få en hanterligare storlek och bättre kartutsnitt samt lägger ibland på kartplast.

Skillnaderna i kartografi är inte oväsentliga men alla tre fabrikaten jag använt är OK därvidlag.

Thure


Thure du har säkert rätt men jag är trött på att reklamera, jag väljer hellre bort fabrikat som inte levererar "rätt från början"....

Vilka tre fabrikat använder du dig av?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...