Laktosfritt mjölkpulver

Brukade blanda i vanligt sojamjöl.

Orkar inte skapa en ny tråd, så frågar i denna. Jag är också laktosintolerant och funderar på just det med pulvermjölk. Finns ju snordyr laktosfri, men detta med sojamjöl verkar mer intressant.

Hur gör man ute i naturen, blandar ni bara med vatten, eller kokar ni som det står i 5 min? Jag gillar att ha "mjölk" till gröten, alltså inte blandat till en gemensam smet
 
Tack, såg det. Men ganska dyrt ändå, om det nu finns andra alterativ som sojamjöl.
Men hur gör folk med sojamjölet för att göra mjölk? :)

blanda med vatten eller annan vätska, varmt eller kallt välj själv, rör runt lite, jättesmidigt att blanda i en flaska man kan skaka men absolut inte nödvändigt. som altid när man blandar pulver och vätska till dryck så blir de lite mindre mjölig smak om det får stå någon minut efter att ha blandats innan man förtär.

man kan ha i lite salt efter smak om man vill. eller socker, eller vanilj, eller kakao eller....
 
blanda med vatten eller annan vätska, varmt eller kallt välj själv, rör runt lite, jättesmidigt att blanda i en flaska man kan skaka men absolut inte nödvändigt. som altid när man blandar pulver och vätska till dryck så blir de lite mindre mjölig smak om det får stå någon minut efter att ha blandats innan man förtär.

man kan ha i lite salt efter smak om man vill. eller socker, eller vanilj, eller kakao eller....
Tack, va precis det jag ville veta :) eftersom det stod att man skulle koka enligt massa recept så blev jag fundersam, vill ju ha det enkelt när man är ute :D ska se om jag kan hitta pulvret och prova hemma!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 
Tack, va precis det jag ville veta :) eftersom det stod att man skulle koka enligt massa recept så blev jag fundersam, vill ju ha det enkelt när man är ute :D ska se om jag kan hitta pulvret och prova hemma!

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

kanske finns bönmjöl av råa bönor(?) vilket isåfall kanske bör kokas om man ska äta mycket typ flera hundra gram om dagen. Men köp av något vanligt märke som tex risenta eller nån annan sån vanlig svenskt märke så är det lugnt, där står även på påsarna att man kan i det i kalla drycker så inga problem!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...