"Gömda" sandstränder runt Göteborg

Nu när man har blivit förälder är det plötsligt viktigt att ha tillgång till sandstrand när man ska ut och bada. Tidigare har det varit rätt lätt att hitta dolda smultronställen att bada vid där man får vara för sig själv. Men sandstränder växer inte på träd, speciellt inte om man vill ha avskildhet och möjlighet att få vara för sig själv. Nu tänkte jag höra om ni kam dela med er av era smultronställen :) Det behöver inte vara några stora sandstränder utan det räcker att det är lite sandbotten så att dottern kan bada. Om det finns möjlighet att tälta är det så klart också ett plus!

Jag börjar med att dela med mig av ett eget favoritställe där man kan få vara mer eller mindre för sig själv även fina sommardagar. Öxsjön i Lerum har riktigt fint vatten och på östra sidan utefter stora härsjöleden finns en liten fin sandstrand som inte ligger ca 500 meter från en bilväg.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    182.9 KB · Visningar: 465

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...