Längtar ut o fiska.

Fy för den lede... Jag vill ut och kasta, jerka, FISKA!!!
Nu räcker det med vinter. Snart försöker jag smälta isarna med kupèfläkten.

Nån mer som känner av fiskefebern?
 
Samma här! Köpt nytt flugspö,och rullen dimper nog mer till veckan...sitter och letar febrilt efter snajsiga flugfiske filmer på YouTube hela tiden....sååå fiske sugen nu.
 
Kompisen och jag tar våra Ally kanoter och drar till Rogen och Femundsmarka 4 veckor i sommar och gissa om jag längtar... Fyra veckor med fiske, paddling och bo i min kåta.
 
Kompisen och jag tar våra Ally kanoter och drar till Rogen och Femundsmarka 4 veckor i sommar och gissa om jag längtar... Fyra veckor med fiske, paddling och bo i min kåta.

Tror du att du kan göra oss avis?? jäkla indian wannnabeee me kanot o indianhus...

VILLLL OXÅ DIIIIIT o paddla!!!!!
 
Jag var där och vandrade i somras och fick titta på de som hade kanot med avund i blicken.
Nu ska jag tillbaka med egen kanot och jag skaffade Allyn för att den är lätt att transportera och bära, det lär bli ett antal lyft.

Just nu så är isarna här i Östergötland mellan 20-30 cm tjock men så fort den släpper så...
Det finns ju hur mycket vatten som helst i närmiljön bara nån mil utanför stan.
 

Bilagor

  • ally 1.jpg
    ally 1.jpg
    65.7 KB · Visningar: 1,368
Jo de är riktigt fint där.. har varit runt där i krokarna och fiskat 5-6 vändor i galtströmmen,istern,glöta och lite i femunden..

Ska bara få med nå polare som är villig o sätta sig i en fiskekajak en vecka el ¨två så blir den nog en resa dit..
 
Som vanligt denna tid på året är fiske- och äventyrslusten så stark att man känner sig helt knäckt när man tittar på förra sommarens bilder. Jag och en kompis paddlade i en Ally ned för Tavva och Lainio förra sommaren. Jag bjuder på en smakbit från nedre delen av Tavva, juli 2011. Otroligt spännande torrflugefiske på vakande harr längs kanterna på lugnflyten. Vi såg dem gå och vaka inne under vide-överhänget, turades om att hoppa i från kanoten och fiska in mot strandkanten. Fisken på bilden sträckte vågen till dryga 1,4 kg (och återfick naturligtvis friheten sen)...
 

Bilagor

  • femtiofyra_cm.jpg
    femtiofyra_cm.jpg
    129.7 KB · Visningar: 1,075
Idioter

Mina vänner!

Jag vill bara nämna att jag tycker att ni alla är idioter som lägger ut såna här texter och bilder som jag tvingas se när jag sitter och äter lunch på jobbet (på en lördag dessutom)!!! :( .....;)

Nu tvingas jag också påminnas att det är i morgon exakt 3 månader - tremånader! - tills jag också ska till Femunden med fem andra goda, nära vänner...hade det inte varit för att jag aldrig förvarar sovsäcken och tältet komprimerat så skulle jag ha packat ryggan färdig igår!


Fy bubblans vad ni är taskiga..........


(",)
 
Kompisen och jag tar våra Ally kanoter och drar till Rogen och Femundsmarka 4 veckor i sommar och gissa om jag längtar... Fyra veckor med fiske, paddling och bo i min kåta.
Då kommer din kåta att börja få fin färg.:) Pass upp med för törerik ved bara. Bland det första jag gjorde med min kåta var att elda för mycket töre när precis allt var en blöthög. Villle torka upp , hade hamnat i ett otroligt insektstätt område och hade inget annat myggskydd att tala om. Såg ut som tjära runnit ut genom toppöppningen, och det hade det ju också gjort. Fick skrubba kåtan upptill med såpa och rotborste.

Raskesven
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jojosurf Vilket drag ska jag använda för att fiska i fjället? Fiske 4
Illuminati Fiska i Norge Fiske 2
holetaker Tälta och fiska runt Vänern! Fiske 0
Norrbottningen Stockholm slår larm. Fiska inte i dessa sjöar Fiske 1
Ahvenet Fiska sill ifrån land Fiske 13
Nisse87 Fiska i Norge men inte i Sverige? Fiske 26
CarMaPal Rida och fiska i Dalarna Fiske 0
Bubble Fiska från klippa vid havet – val av spö, rulle Fiske 25
cloud76 fiska i tännäs mitten av augusti- för sent? Fiske 1
cloud76 Vandra och fiska i Älvdalenområdet? Fiske 0
Dantie En dags vandring sen fiska! Fiske 5
UnderEnTarp Fiska på Bergslagsleden! Fiske 3
Trekkforlife Fiska Kroatien Fiske 0
hannulan Fiska från kajaken - nybörjarfrågor Fiske 3
SeekOut Fiska i Norge Fiske 3
Eric97 Ska börja vertikal fiska. Har lite frågor. Fiske 4
kervennic Vem ska vandra och fiska ? Fiske 2
Rasek Fiska i Norge? Fiske 3
Yonaz Fiska i Dalarna Fiske 7
Apila Att lära sig fiska Fiske 6
-EG- Fiska från segelbåt Fiske 2
mipert Hur avliva näbbgädda? (Och hur bevara fisken medan jag fortsätter fiska.) Fiske 11
avslutat080903 Pärlälven - när får man börja fiska? Fiske 1
8863 Att Fiska i Ottsjö Fiske 0
mipert GPS talar om när det är bäst att fiska, är det månen? Fiske 8
mipert Böcker, artiklar, tips om hur fiska regnbåge med fluga Fiske 5
KLAGER Fiska öring med taxibil Fiske 2
Mtess Fiska längs Kungsleden? Fiske 12
Tiveden Jag vill fiska!! Fiske 1
moore Fiska löja om vintern, e de möjligt? Fiske 2
Nappe Paddla och fiska? Fiske 11
pesj Fiska på västkusten Fiske 0
Babbsan Fiska i Thailand Fiske 1
bsehlin Barnen vill fiska på höstlovet Fiske 1
ceban fiska på sörmlandsleden Fiske 0
Heinz1 Hur fiska med sambo i fjällen? Fiske 10

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...