Glögg

Nu har jag sett att glöggen har börjat säljas i butikerna, tycker ni att det är för tidigt eller ska man ta och köpa en flaska?

Sen undrar jag om det är någon här som besitter ett mästerligt recept på glögg man kan få ta del av? :)

Vad har ni för favoritglögg? Starkvinsglögg eller alkoholfri?

Många frågor :D Men glögg är ju så himla gott!
 
på tok för tidigt ännu även om det rycker i glöggtarmen.

Jag väntar till december i alla fall med både pepparkakor och glögg.
 
Vill man vara puritan och vänta med glöggen finns det ju nåt som heter Varm&Kall som funkar utmärkt för att stilla värsta abstinensen innan det är dags att korka upp glöggen.
 
En annan äter Skinka, bakar Vörtbröd och dricker Julmust året om... Pepparkakor & Kaffe går FETT BORT! Blä! Brukar bunkra upp Jul/Påskmust så man har för hela året! Skinka finns ju att köpa året runt så... och baka bröd vet man var man får!

I år blir det att bunkra saffran oxå :)

Mvh troswe
 

Bilagor

  • 20140812_143524-1.jpg
    20140812_143524-1.jpg
    78.9 KB · Visningar: 1,368
Senast ändrad:
Var Svensk och Lutheransk håll dig till traditionerna!
Eller var spontan och gör som du har lust. Rödvinstoddy till glüwien kan man ju öva sig med året runt. Men till december så skall det vara starkvinsglögg efter eget recept. Korinter och skalade mandlar i.
go tur
 
Och...

Skulle Musten ta slut får man ta till dessa här, inte lika god smak som från bryggerierna... men, men, vill inte få abstinens! HoHoHo

Mvh troswe
 

Bilagor

  • 20140812_161849-1.jpg
    20140812_161849-1.jpg
    41.9 KB · Visningar: 1,345
Jag skulle iaf inte släpa på alkoholfrivätska - går ju inte helst meningslöst
Var la nån som tagit med sig 12L bärs utöver det vanliga på nån fjällvandring.
Han sa nått att det skulle jag aldrig orkat om det var alkoholfri öl..
 
Kunde inta ladda in bilden, men jag läste att Morbergs glögg hade vunnit i ett glöggtest nyligen! Jag har testat den man kan köpa i matbutiken. Den är verkligen överlägsen, så jag misstänker att den starkvinsglöggen han har nu är minst lika bra. Jag gillar mer starkvinsglögg än lättglögg. Men lättglögg går ju alltid att spetsa! ;)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...