Gissa position

Govretjåhke? Fotad från ett par km söder från Syterskalets östra ingång?

Denna gissning är antagligen rätt, efter att ha tagit en titt på kartan tycker jag det ser ut att stämma perfekt!?? :)

Om ingen har några invändningar är det isf i första hand maswan1 som bör få chansen att lägga upp en ny bild! ;)
 
Denna gissning är antagligen rätt, efter att ha tagit en titt på kartan tycker jag det ser ut att stämma perfekt!?? :)

Om ingen har några invändningar är det isf i första hand maswan1 som bör få chansen att lägga upp en ny bild! ;)

Jag tyckte fjället till vänster var rätt likt en bild i mitt arkiv också, speciellt hur snölegorna ligger etc. Och eftersom jag vet var den bilden var tagen, så borde jag vara hyggligt säker på gissningen. (utskuren del):

IMG_1435.jpg

Ny bild kommer i nästa post, när jag har bestämt mig för vilken som är minst dålig!
 
Ok, så var hittar man en sådan här syn?

gpmw18.jpg

Bakgrunden är medvetet lite svår att se i just den här bilden, men det är kanske nog för er vassa gissare? Annars kan jag fylla på med lite med informativa vyer imorgon eller så.
 
Hej.

En sådan där syn (ren, vetenskapligt namn: Rangifer tarandus) kan man se på många olika ställen i och i närheten av den svenska fjällkedjan.

Mvh RN


PS Ursäkta mitt dåliga skämt. DS
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.