Gäddexpedition i norrland!!

I juni åkte drog vi upp till de nordligaste fjällen i Sverige för att testa gäddfiske i ett vattensystem där ingen fiskar gädda :)
Med två fullastade helikoptrar drog vi ut, 7 personer, 4 kanoter och massa filmutrustning för att under två veckor leva livet och fiska gädda!

Resultatet blev filmen ”Expedition Hauka” som kommer släppas senare i höst. Här är trailern: https://www.youtube.com/watch?v=VfbuxrQXSvc
 
Spännande och få se hela filmen sedan.
När det gäller krokodilfeta gäddor i från Norrland så rekomenderar jag våra älvar med deras vattenkraftturbiner. På aktersidan brukar de stå vid dukat bord. En gång fick jag en gädda som var enorm. När jag skulle landa den i båten kom en annan, ännu större gädda och skulle ta den... Den var så stor så jag fick rysningar över hela kroppen och åkte genast skakande hem med min något sargade mindre storgädda som inte "krokodilen" fick.😄
Några veckor efter detta landade man en gädda från detta älvvatten som hamnade i tidningen. Kanske den jag såg?
 
Så fruktansvärt bra producerat och ett sånt äventyr jag drömmer varje dag om att göra. Ser fram emot detta. Synd att man inte kan vara med på premiärvisningen.
 
Nu har jag sett filmen och säger bara wow! Helt otroligt att man kan få se så här välproducerade grejer på youtube nu för tiden.

Ruskigt bra produktion och filmen är helt i min smak. Inga jättefiskar kom upp men vad gör det. Ett fantastiskt fångat äventyr helt i min smak. Det fångar på många sätt charmen med att fiska. Att komma ut i naturen, spänningen och förhoppningarna på att fånga något stort. Trots att det är få gånger man upplever det fisken man önskar så står man där igen gång efter gång.

Tack för att vi fick följa med!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
baldur1 Vandring och flugfiske i norrland? Fiske 8
Kasch Öring/ädelfiske i Svealand/sydligaste Norrland? Fiske 2
jacke22 fiske i norrland Fiske 4
M.Gustavsson Ahhh! norrland! Fiske 1

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...