Bilventilsförlängare?

Hej!
Jag börjar med att be om ursäkt för det är inte 100% strikt cykel-relaterat men om moderator låter den vara kvar hoppas jag på hjälp. Jag har ett hjul på en kärra (typ säckkärra) som har bilventil, i likhet med min MTB, därav forumvalet. Jag har en pump som passar på bilventiler men problemet är att pumpens huvud är stort pga fastklämmningsanordning och den når inte fram till ventilen som sitter djupt in i fälgen. Jag skulle alltså behöva en smal förlängare på minst cirka 4 cm längd med bilventil hona i ena ändan och bilventil hane i andra ändan. Någon som vet om detta finns eller har något bättre lösningsförslag på mitt dilema?
Tack på förhand!

/Patrik

PS Jag anmäler mig själv till moderator som får avgöra om inlägget platsar eller inte. DS
 
Jag har haft liknande problem på hjul till kanotkärror. Finns små cykeloumpar med en slang i ändan som i ena ändan har en nippel som gängas på bilventilen.

Jag köpte en sån pump på Lidl en annan har jag fått av Stockholms stad som delade ut presenter till cyklister en dag i våras.

Vid förvaring finns slangstumpen inne i pumpen.

Tror du kan hitta liknande pumpar i cykelaffärer. Här en sån pump till barnvagnar http://www.syskonhuset.se/barnvagnstillbehor/200-luftpump-easy.html

Thure
 
Senast ändrad:
Jag har haft liknande problem på hjul till kanotkärror. Finns små cykeloumpar med en slang i ändan som i ena ändan har en nippel som gängas på bilventilen.

Jag köpte en sån pump på Lidl en annan har jag fått av Stockholms stad som delade ut presenter till cyklister en dag i våras.

Vid förvaring finns slangstumpen inne i pumpen.

Tror du kan hitta liknande pumpar i cykelaffärer. Här en sån pump till barnvagnar http://www.syskonhuset.se/barnvagnstillbehor/200-luftpump-easy.html

Thure

Tack för det tipset - det löser halva problemet - pumpningen. Men jag skulle även vilja ha koll på trycket vilket min stora fotpump visar på mätare, så frågan kvarstår om någon kan länka till en förlängningsnippel eller likannde?

/Patrik
 
Förlängningsnippel ingick i BMWs stora MC punka sats. Min är inte tlll salu.

Företag som säljer kompressorer och tillbehör brukar ha tillsatser till småhjul. Har en kamrat som reparerar småmaskiner. Han köpte från en biltillbehörsaffär.

Fråga ett serviceställe för trädgårdsmaskiner, de bör ha i lager. Dulops passiv tryckmätare kräver 1.5 mm i höjd dör att dela ut lufttrycket.

Varning småhjul tål inte 6 kg/cm2 som landsvägscykelhjul. 1,7-2,3 beroende på däck och slang, fråga i däckbutiken, det står i deras handböcker.
go tur
 
De sex kilona du kan få in i ett landsvägscykeldäck får normaltrycksdäck som bil, mc, moped, vagn och säckkärrehjul att explodera! Därav min varning, fälgar, slang och däck går itu. Det finns risk för personskador hörsel och splitter.
Har ett grannbarn här som lyckades med allt. En kanonrad för hans stackars far.
go tur
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.