Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Lämplig slida?

Har småmoddat en Spyderco Bill Moran till vad jag nu tycker är en grymt skön liten allt-i-allokniv. Dock ogillar jag nuvarande slida skarpt, vill ha en i läder men kan inte komma fram till vad som passar den lite speciella formen. Förslag, någon?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    9.1 KB · Visningar: 983
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?

Undrar även om någon sitter på en bild på sagda kniv helt naken så att säga....

From da Phone
 
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?

Undrar även om någon sitter på en bild på sagda kniv helt naken så att säga....

From da Phone


Jag smälte bort skaftet på min F1:a över gasolköket, värma och karva..
 
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?

Undrar även om någon sitter på en bild på sagda kniv helt naken så att säga....

From da Phone
Jag köpte ett blad från FK men det kanske dom slutat med?
Om du redan har kniven är ju det dessutom en sämre lösning....

Borde gå att skära bort, se upp för röret som sitter i fånglinehålet bara.
Var försiktig med värme, även om gummi smälter innan stålet tar skada.

//Per
 
Ja värme känns som midre tilltalande.... Var inne på att lägga ett snitt längs ryggen på handtaget och på undersidan och se om man kan "flå" loss respektive sida...

Utgår från att de är limmade....

From da Phone
 
Om man vill byta handtag ( heter det ens handtag? ) på en WM1, hur gör man enklast för att få bort det gamla? Karva bort det? Eller finns det ett bättre sätt?

Undrar även om någon sitter på en bild på sagda kniv helt naken så att säga....

From da Phone

Varsågod! :)
Även en bild på den "ursprungliga" WM1:an.

/Lux
 

Bilagor

  • wm1 2.jpg
    wm1 2.jpg
    72.1 KB · Visningar: 755
  • WM1 original.jpg
    WM1 original.jpg
    34.1 KB · Visningar: 748
Vad tror ni om detta:
Micro Abrasive Lapping Film/polishing film/ polerfilm/ polertejp

"
Abrasive lapping film is one of the newest and most exciting methods for fine sharpening knives and tools. PSA-backed lapping film is extremely simple to use. Simply peal off the paper backing and press it down on the substrate.

3M aluminum oxide lapping films are carefully graded for greater cutting efficiency and mounted on a high strength polyester backing.

"
/Lux
 

Bilagor

  • lapping-film-color-chart-2.jpg
    lapping-film-color-chart-2.jpg
    27.7 KB · Visningar: 736

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...