Isfiske i Stockholm?

Jag har funderat på att skaffa lite pimpelutrustning för att fiska runt Stockholm (norra delen). Jag bor ganska nära Lilla Värtan, Brunnsviken och Edsviken - är något av de områdena att rekommendera? Isborr verkar vara onödigt dyrt, går det att komma över billigt någonstans?
 
Ja, isborr är dyrt och det verkar vara svårt att få tag i billigare eller begagnade, på typ Blocket. Jag antar att det inte är någon större omsättning på isborrar. Köper man en så har man den i 20år.
En billigare ny, som jag kan rekommendera, är Mora Spiralen som säljs av Fladen fishing. Jag betalade 499 kr för en sådan.
Men ska man ändå ha en isborr i 20år så kan det ju vara värt att lägga ut mer. Det är en avsevärd skillnad på borr och borr, antal varv som du behöver slita för att ta dig genom isen.
 
Lyfter en riktigt gammal tråd. Kan jag få tips på någon "säker" is och där man kan få sig någon abborre? Bor i Södertälje men har kompis i Upplands Väsby så någonstans mellan blir bra. Tacksam för tips. Eg. vill jag bara ut men pimpla är rätt trevligt.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...