Räddningskniv

Kan inte bestämma vad jag ska ha för skaftmaterial, Några förslag.

Seved
Bladet ser mycket trevligt ut! Tack vare fingerfördjupningarna så får man bra grepp. Av den orsaken så kan du faktiskt satsa på t ex ädelträ, Micarta eller kolfiber som annars betraktas som "hala".

Men egentligen duger nästan vad som helst så länge det inte är neonfärger ;). Får du tag i G-10? Det är enligt min åsikt ett jäkligt fint material. Otroligt tufft och greppvänligt.

~Paul~
 
Japp jag har haft funderingar på både desert ironwood och G10, kan inte bestämma mej:). Jo jag har rätt mycket G10 svart, blå/svart, grön/svart, orange och coarse G10. Sån som knifekit säljer.

Seved
 
Japp jag har haft funderingar på både desert ironwood och G10, kan inte bestämma mej:). Jo jag har rätt mycket G10 svart, blå/svart, grön/svart, orange och coarse G10. Sån som knifekit säljer.

Seved
Så bra! När det gäller färgen så blir det lite svårare. Jag antar att det beror på vilken typ av slida och vilken färg slidan har. Det hela bör ju matcha färgmässigt.

~Paul~
 
Jag kom på jag har ju natural G10 man kunde ju sätta på det och svart kota hela klabbet och sen en svart läderslida.
Mycket svart blir det kanske för mycket.

Seved
 
Jag kom på jag har ju natural G10 man kunde ju sätta på det och svart kota hela klabbet och sen en svart läderslida.
Mycket svart blir det kanske för mycket.

Seved
När man observerar t ex designers så har de ofta en regel som jag tycker håller på många andra områden också. Nämligen att man bör ha en huvudfärg och två kompleteringsfärger. En sådan kombo är t ex svart, grått och vitt eller vitt, blått och grått.

~Paul~
 
Javisst det håller lågnt tycker jag, det är snyggt att bryta av med en snygg spacer tycker jag, man kan ju ha bladet blankt med svart G10,röd spacer och svart slida. Kanske vore nåt.:).

Seved
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...