Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Nog är man rätt tokig ,eller? Tryckte på köpknappen på denna ikväll, fastän man gör knivar till folk i olika format och modeller. Men under 30USD måste måste jag ju testa om den är så bra som folk säger ut i världen.
 

Bilagor

  • gerber.jpg
    gerber.jpg
    6.5 KB · Visningar: 556
DSC_0264-1.jpg


Puma prospector X 2 och Schrade mod 77ot improved muskrat.
Muskraten köpte jag 1985 på Landbys i Östersund. Jag gjorde lumpen. De flesta suktade efter en SRK men jag hade en stridsmora och en muskrat....och en SAK Standard.

Bosse
 
DSC_0266.jpg

Något att titta på.
Spelmarkerna i mitt tavli är handgjorda av bernstensliknande material. Mycket med kvalitet förutom knivar kan ge ägarglädje. Den graverade electricianmodellen är en gåva från min fru när vi gifte oss. En kniv som intar en särställning i min låda.
DSC_0273.jpg

Bosse
 
En fantastisk samling Bosse!

Några dyrgripar som jag kan se: Remington Bullet, Hackman butterfly, Emil Ohlsson (?), samt Case och Schrade-knivar. En del har jag också, en del skulle jag vilja äga ;).

Grattis!

~Paul~

PS Har också en Puma Prospector. Det är dock aldrig fel att äga två stycken ;).
 
re

Mycket fint du har där Bosse o tack för bilderna. De äldre Remington är förjäkla fina. Gillar den härliga kvaliteten de har o sköna tyngden..

Finns det någon möjlighet att få lite mer bilder på prospectorn?? :) Har själv en gamewarden från -78
 
Är det någon här som skaftat om en yxa? Jag funderar på att köpa ett gammalt yxhuvud och rusta upp det samt forma eget skaft åt den. Är lite fundersam över vart jag kan hitta virke till den. Hickory brukar användas vad jag vet, är det någon som föredrar ask/ek? Verkar finnas lite olika preferenser vad gäller träslag.

Ska bli ett roligt projekt tror jag!
 
Är det någon här som skaftat om en yxa? Jag funderar på att köpa ett gammalt yxhuvud och rusta upp det samt forma eget skaft åt den. Är lite fundersam över vart jag kan hitta virke till den. Hickory brukar användas vad jag vet, är det någon som föredrar ask/ek? Verkar finnas lite olika preferenser vad gäller träslag.

Ska bli ett roligt projekt tror jag!
Finns säkert många här som klarar av den uppgiften. Det är dock inte så extremt svårt. Det borde du klara av även i en vanlig kökskmiljö ;).

~Paul~
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...