Visa digitalafoton

Skulle behöva lite tips på att använda mina digitala foton, provade en digitalram men blev besviken på kvaliteten. Skulle vilja se dem digitalt på något "smidigt sätt".Hur gör ni?
/David
 
Men hur menar du? vill du visa dem ett och ett för folk? ha dem på väggen? eller?

Efter en herrans massa år med projektor och vit duk kör jag numera HDMI-kabel till TV. Om man ska visa bilder för några polare hemma så fungerar det ju riktigt bra tycker jag.

För att spika upp på väggen så har jag fortfarande fysiska papper. bättre kvalitet och billigare än 30 fotoramar.
 
Min tanke skulle vara att på något smidigt sätt ha de rullande. Man tar foton sen blir de bara liggande på datorn. Provade en fotoram men upplösningen var gräslig. Man får ju en tv för samma pris som en bättre fotoram. Är villrådig på hur jag skall göra och vilken teknik/ funktion som är smidigt och att det blir gjort.
 

avslutad210712

Gäst
En tv med 1920x1080 i upplösning med inbyggd mediaspelare är troligen det enklaste.

En iPad med retina-skärm (börjar finnas Android-plattor med liknande upplösning) torde ge riktigt bra bilder men storleken är lite väl liten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lromberg Visa stillbilder med DVD-spelare Fototeknik 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...