Prishöjningar

Vi har fått lite "varningar" om att bla MHWs sortiment kommer att skjuta iväg lite mer i pris till nästa säsong. Så passa på nu att köpa det ni har länge tänkt, det blir avsevärt dyrare efter jul nångång...
 
Gore!

Jag snackade med en kille i somras som jobbade på tierrabutiken i Malmö. Enligt honom så skall Gore höja sina materialpriser ganska rejält nån gång vid årsskiftet, det kan tydligen handla om upp emot 600 kronors ökning på en jacka, i ren materialkostnad. Det låter inte särskilt kul.
 
Hoppas det inte stämmer

Gore är ju redan svindyra för något som egentligen inte är så avancerat (och faktiskt inte funkar något vidare heller). Men de måste väl hålla marknadsföringen igång antar jag.

Nu kan man väl tro att jag är en Gore-hatare, men det är inte fallet. Jag tycker fortfarande att Cutan (och Gore) är det bästa som finns idag, men det är höga priser och klart överreklamerat. "Guaranteed to keep you dry" stämmer ju inget vidare precis.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.