Gissa position

Visst är det fina paddelvatten, nästan som Rogen. Men det är inte Rogen, det är Anjans fjällstation som syns på bilden. Fjällen Stoere och Onne Tjohkele i bakgrunden, även kända som Anjeskutan och Lill-Anjeskutan.
 
Är det där Rovpentjahke vid Marsliden? I så fall kanske du på vägen mellan Saxnäs och Klimpfjäll eller så sitter du i en båt på Kultsjön? Bilden ser väldigt inzoomad ut.

Mvh
Malin
 
Nästan.
Det är Stöken.
Kortet taget från Saxnäsgården.
 

Bilagor

  • 41c5192933340a185f7fef6cfad0b053.jpg
    41c5192933340a185f7fef6cfad0b053.jpg
    104 KB · Visningar: 603
Kan det vara Cievrracohkka som du står på och dalen nedanför skulle i så fall vara Laddjuvaggi?


Hej! Nej det är det inte. Men, nu är vi i alla fall på rätt kartblad (men på andra sidan, om du har ett dubbelsidigt kartblad). Vi ska lite mer norrut. Fotot är taget rakt söderut från fotostället, som är på en sadel österut från fjället.

Här kommer en till bild på själva fjället som jag står på.
 

Bilagor

  • 20160330_134937.jpg
    20160330_134937.jpg
    37 KB · Visningar: 283
Lite ledtrådar

Ok, här kommer lite mer ledtrådar. Jag trodde att det här skulle vara superlätt, så därför har jag kommit med så knapphändig information. Men jag kanske lurade mig själv lite där, eftersom det är så självklart för mig, så tänker jag att "alla andra" säkert också kan det här , jag ber om ursäkt för det.

Jag ska upp till fjällen imorgon och åka skidor, så jag vill ju gärna lösa det här idag. :)

Själva fjället som jag står på är känt bland toppturare på skidor, ligger i ett område där många brukar vandra på sommaren. Fjället ligger väl lite på gränsen till om det är högt eller lågt, i alla fall ligger trädgränsen väldigt lågt ner i dalen, knappt så att det finns några träd här. I grannbyn finns det nog fler björkar än här.

Om man tittar i ost-nordostlig riktning från min placering på fjället så har man den här utsikten:

Så, vilket fjäll är det som jag står på?
 

Bilagor

  • 20160330_142501.jpg
    20160330_142501.jpg
    38.2 KB · Visningar: 220
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.