Ditt senaste inköp "bilder"

Ett par The North Face hedgehog gtx. Mycket sköna måste jag säga.
 

Bilagor

  • IMG_20170304_153102.jpg
    IMG_20170304_153102.jpg
    64.2 KB · Visningar: 2,063
Nordic Nature har 50% på det ikoniska North Face-tältet VE 25.
Trots att jag redan har ett fint Hilleberg kunde jag inte motstå frestelsen.
(Nej, jag jobbar inte på Nordic Nature och jag försöker inte göra reklam för dom)

Hej,

Lite utanför trådens huvudsyfte, men jag ställer ändå frågan här, pga. av ovanstående inlägg tidigare i denna tråd.

Jag undrar om du fått tältet än, och vilket intryck du fått av Nordic Native?

Det verkar vara en ny spelare på friluftsmarknaden, med låg omsättning, och stora förluster. Det behöver iofs inte betyda något, det borde finnas kostnader med att bygga upp en nätbutik. Vågar man beställa?
 
Hej,

Lite utanför trådens huvudsyfte, men jag ställer ändå frågan här, pga. av ovanstående inlägg tidigare i denna tråd.

Jag undrar om du fått tältet än, och vilket intryck du fått av Nordic Native?

Det verkar vara en ny spelare på friluftsmarknaden, med låg omsättning, och stora förluster. Det behöver iofs inte betyda något, det borde finnas kostnader med att bygga upp en nätbutik. Vågar man beställa?

Hej, tältet bör dyka upp imorrn.
Jag har handlat en del av de tidigare och det har fungerat bra. De brukar ha bra priser på lite udda pryttlar, så håller man ögonen öppna kan man fynda.

Det stämmer att de är nya på marknaden. De verkar ha en liten annan "take" på det hela med sin mer sociala vinkling. "Social selling" är visst inne nu :)

Du kan absolut beställa därifrån.
(och nej, jag har inget med dom att göra utöver att jag handlar där ibland)
 
Gratis från grovsoprummet :)

Tillverkare INOX 18/8 STOCKLI Rostfri Switzerland.
 

Bilagor

  • 010.jpg
    010.jpg
    32 KB · Visningar: 1,761
  • 016.jpg
    016.jpg
    36.6 KB · Visningar: 1,757
  • 015.jpg
    015.jpg
    40 KB · Visningar: 1,763
Större Tarp till Hängmattan

Efter lång väntan fick jag äntligen lite rabatt på en Hex tarp till min Hennessy Hängmatta,skall bli roligt att testa.
 

Bilagor

  • Hex Tarp 03-04 sida bra.jpg
    Hex Tarp 03-04 sida bra.jpg
    74.4 KB · Visningar: 1,749
Vad var det som gjorde dig missnöjd?

Det kändes omodernt. (ungefär som en amerikansk bil...) Fortfarande lika opraktiskt att slå upp som mitt gamla NF-tält fr 2004. Ingen produktutveckling på 12 år förutom kanske bättre väv och lite lättare pinnar?

Har kört Hilleberg Keron några år nu och ville komplettera med bra kupoltält, men både material och "teknik" kändes föråldrad.

Jag vet att det är ett basecamp-tält (Keron också egentligen), men skillnaden i hur man reser dom är enorm. På NF reser man först innertältet, sen yttertältet på detta. Det visste jag innan köp, men jag hade förväntat mig smartare lösningar på 12 år. Öglor och pinnar som skall pillas i varandra till förbannelse. Att resa NF-tältet i lite vind och regn..... skulle få mig riktigt förbannad. Så tänkte det var bäst att skicka tillbaka det på studs :)
 
Shoppat

Ni får ge er till tåls tills jag öppnat paketet. Gissning tillåten, men inget pris delas ut till den som gissar rätt
 

Bilagor

  • RefllectaP4060082.jpg
    RefllectaP4060082.jpg
    57.3 KB · Visningar: 1,365
Test "Skinners

Test ”Skinners” barfotasko
Vikt per ”sko” 96 gram.
Fotstorlek 44,5

Test nr 1
Sträcka 3,5 km
Egen vikt inklusive kläder 84 kg
Vikt ryggsäck totalt 12 kg
Underlag: Skogsstig med kottar och rötter
Kalhygge
Äng
Grusväg (smågrus)
Asfalt
Kommentar: Det kändes som att gå barfota så när som på att fotsulorna inte påverkades så mycket. Bra känsla för underlaget och man märker direkt om det är dåligt fäste. Givetvis ingen fjädring för hälen vilket för mig innebär en distinktare gång utan släp. Troligen behöver man träna några mil för att se om det uppstår några problem pga. den stumma gången. Tårna och främre delen av foten används betydligt mer vilket gör att musklerna i vaderna utnyttjas på ett bättre sätt. Jag vet (av tidigare erfarenhet) att jag kommer att få värk i vaderna om jag inte tränar upp mig före långvandring. Sulan håller emot bra utom när man hamnar på en toppig rot eller sten där hela vikten avlastas på en väldigt liten yta. Blöt blir man vid första vattenpöl. Fotmassage behövs inte – det är redan gjort när man kommer hem.

Slutsats: Definitivt användbar som lägersko och lätt att ta med i packningen. Det behövs betydligt mer tester för att kunna bedöma om den går att vandra med.
 

Bilagor

  • 20170409_095522.jpg
    20170409_095522.jpg
    32.8 KB · Visningar: 1,202

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.