Blå Bands nya frystorkade mat

Dryga veckan i Sarek gav Real seger med råge. Blå band är inte i närheten av samma kvalitet & innehåll. Enda plus är att blå bands påsar är lättare att äta ur, real väl djupa för en normal sked. Kanske cocktail-skedar nästa gång:)
Roligast är eget torkat men på en 9 dagars vandring i lite kärvt väder var det väldigt skönt att enkelt & snabbt kunna laga mat.
 
Sagt det förut, säger det igen:

Packpackers Pantry slår alla nordiska märken med hästlängder. Godare, billigare, roligare smaker, mer energi, mer grönsaker. Minus är någon minuts längre tillagningstid än real. Brukar köpa från www.rei.com, skickar via shipito.com.

Typ: http://www.rei.com/product/605334/backpackers-pantry-santa-fe-style-chicken-2-servings

Ser intressant ut, men äter du en hel sådan själv eller delar ni på två? Jag undrar eftersom en Real-påse ser ut att väga ca 140-145 gram, medan en Backpackers Pantry väger runt 200-210 och säljs som "2 servings".
 
har testat blåband nya mat och tycker smaken är inte god o näringnsrik blev hungrig efter bara två timmar.
 
har testat blåband nya mat och tycker smaken är inte god o näringnsrik blev hungrig efter bara två timmar.

vad tycker du är fel med näringsinnehållet ? jag saknar fett i produkten optimal innehåll för mig är att det man äter i fält ska ha ca 30g fett per 100 g, vilket blå band inte uppfyller men rätterna tycker jag är väldigt goda.
 
Sagt det förut, säger det igen:

Packpackers Pantry slår alla nordiska märken med hästlängder. Godare, billigare, roligare smaker, mer energi, mer grönsaker. Minus är någon minuts längre tillagningstid än real. Brukar köpa från www.rei.com, skickar via shipito.com.

Typ: http://www.rei.com/product/605334/backpackers-pantry-santa-fe-style-chicken-2-servings

Många spännande ingridienser i dessa! Maten är jag inte så intresserad av men desto mer intresserad av shipito, jag startade upp ett konto för att handla från golite men mina kort och kreditkort fungerade inte eftersom skeppningsadressen inte var Sverige. Hur löser du det?
 
Försöker du handla direkt från GoLite, eller från REI?

Har aldrig haft problem att beställa från REI med mina kort, trots att jag många gånger väljer andra skeppningsadresser i USA (har dock ingen erfarenhet av shipto.)
Jag är REI medlem sedan många år och har en känd "historia" som kund hos dem, vilket kanske underlättar.
Om du försöker handla direkt från GoLIte skriver de tydligt på sin hemsida att de för närvarande bara skeppar inom USA eller Canada. Bakom detta kan det givetvis vara buggar i deras system som inte kan separeta beställarens adress från skeppningsadress, men det kan även vara begränsningar i deras verksamhet som gör att de inte i dagsläget vill acceptera orders från länder utanför USA och Canada. Jag föresår att du frågar dem direkt (om du inte redan gjort det).
 
Upplever att jag måste ha kokande vatten för att få maten mjuk, svårt med termosvatten.
När jag skyndade med mig med maten (och det är väl inte helt ovanligt vill jag säga...) och inte kokar den mjuk ordentligt så blev jag dålig i magen.

Detta fenomen/problem har följt den frystorkade riluftsmatens historia. Fråga mig inte hur eller varför, det bara är så.
 
.....
Dessutom tar påsportioner med många gånger styva påsar ex Real orimligt stor plats i ryggsäcken. Fixar man egna alternativ kan man packa dessa i tunna plastpåsar för varje mål, men minimal volym och vikt både som förpackning och skräp. Dessutom många gånger med lägre vikt per portion:)
Lägg Realpåsarna i en kompressionspåse. Går faktiskt att komprimera till ett bra kompakt litet paket. Egna alternativ, som egentorkat, är än godare, men smidigt att ibland kunna fixa middag på fem minuter och enda jobbet är att koka upp vatten när man är framme sent vid lägret efter vandringsdagen.

Raskesven
 
Försöker du handla direkt från GoLite, eller från REI?

Har aldrig haft problem att beställa från REI med mina kort, trots att jag många gånger väljer andra skeppningsadresser i USA (har dock ingen erfarenhet av shipto.)
Jag är REI medlem sedan många år och har en känd "historia" som kund hos dem, vilket kanske underlättar.
Om du försöker handla direkt från GoLIte skriver de tydligt på sin hemsida att de för närvarande bara skeppar inom USA eller Canada. Bakom detta kan det givetvis vara buggar i deras system som inte kan separeta beställarens adress från skeppningsadress, men det kan även vara begränsningar i deras verksamhet som gör att de inte i dagsläget vill acceptera orders från länder utanför USA och Canada. Jag föresår att du frågar dem direkt (om du inte redan gjort det).

Det är GoLite jag har försökt beställa ifrån via shipto. Det är bankerna som inte gillar att jag har levadress i USA. Det går säkert att lösa genom ett samtal till banken men det är trevligare om det fungerar direkt på nätet.
 
Det är GoLite jag har försökt beställa ifrån via shipto. Det är bankerna som inte gillar att jag har levadress i USA. Det går säkert att lösa genom ett samtal till banken men det är trevligare om det fungerar direkt på nätet.

Märkligt, har aldrig haft det problemet? Har du försökt med olika kort?
Kan vara så att det varit problem med bedrägerier via ex shipto vilket fått bankerna att flagga den adressen? Finns även en del kontokort som från början är spärrade för internet och utlandsköp, om inte användaren ber banken aktivera korten även för det - en ren säkerhetsåtgärd. Föreslår definitivt att du tar ett samtal med banken/kortutgivaren imorgon, det ligger ju i bådas intressen att transaktionen är säker så de brukar vara hjälpsamma:)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...