Hisstunnor

  • Trådstartare anders_47@hotmail.com (Anders)
  • Start datum

anders_47@hotmail.com (Anders)

Gäst
Är det någon som vet vart man kan köpa lämpliga tunnor för att hissa utrustning i så vore jag tacksam för alla svar. Helst i Lund/Malmö området.
Anders
 
Vaudes tunnor finns

Tyska vaude har en serie tunnor i plast som de kallar för ´´Expedition barrels´´. Jag vet inte om de säljs i Sverige men kolla deras hemsida: www.vaude.de
 

troll@wall.as (Mårten)

Gäst
bygg

bygg din egen av plasttunnor som du kan få tag på tex triconor i östersund(dom har nått lim idom men lär vara i bra skick enligt rykten) eller köp en färdig på scandinavisk höyfjells utstyr i oslo
märke pika
 

anders_47hotmail.com (anders)

Gäst
tack för tipset..

Jo jag hade tänkt bygga en egen och det gäller bara att få tag i bra tunnor, det skall väl vara i storleken 70-120 liter eller så. Hoppas få tag på några i Lund/ Malmö området, så om någon vet vart man kan köpa tunnor häromkring skriv ett meddelande! Åker den 10é så det börjar bli bråttom....
Anders
 

troll@wall.as (mårten)

Gäst
vart

Prata med Ludvig Qvarnström från Shipton expeditionen 99,vart ska du föresten?
 

Anders

Gäst
Kjerag

Jo jag har pratat med Ludde, mer el mindre min granne förresten, har fått tag i ett ställe i Malmö som säljer dem, skall dit idag och fixa en.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...