Postorder?

abel@acc.umu.se (Mattias)

Gäst
Jag funderar på att köpa ett par Meindl Island, svindyra i Sverige men överkomliga på diverse postorderfirmor i Tyskland. Har någon några erfarenheter av dessa firmor, bra som dåliga. Hur fungerar tex. reklamation, leveranstid etc?
 
Globetrotter

Har beställt från dom utan några problem,tror att det var ASG som levererade hem till dörren,efter ca 1 vecka.Har ingen erfarenhet av reklamationer o dyl.
 
Nöjd

Jag och min flickvän köpte Meindl Islands från Globetrotter för ca ett år sedan. De levererades kvickt (4-5 dagar till Umeå, tror jag).


Nyligen upptäckte vi att sprickor uppkommit mellan sulan och resten av kängan på båda paren; ett inte helt ovanligt fel att döma av tidigare Utsidan/Outside-inlägg. Jag tog då kontakt med Globetrotter via e-mail och de bad mig skicka ner kängorna och skrev att de inte trodde att de skulle vara några problem att få felen åtgärdade eller kängorna utbytta. Detta var för drygt en vecka sedan och jag väntar nu på besked om vad som ska hända.


Jag är hittills mycket nöjd med Meindls komfort och Globetrotters service (och priser).
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vaner Kanon service på postorder! Kläder 4
thureb Avgifter postorder vid EU-beställning Kläder 3
haakaaan Marmot och postorder ? Kläder 7
postorder ? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.