Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jag har gått förbi min inglasade Puma No.3585 1987 många gånger och tänkt "nu åker den ned från väggen", men då den är NIB så har den fått hänga kvar. Då fick jag se en pre-60 på Tradera och köpte den. Nu ska jag bara fixa en slida till den så kommer den att bäras vid sidan. Jag så jävla nöjd,varför har jag inte köpt en innan?
 

Bilagor

  • DSC_0001.jpg
    DSC_0001.jpg
    28.9 KB · Visningar: 1,744
Behöver hjälp!!!

Råkade slå av spetsen på min fällkniven A1 i helgen. några millimeter bara men tillräckligt för att göra den trubbig. Nu gråter änglarna blod och jag hamnar i skärselden. Vad ska jag ta mig till?!
 
Behöver hjälp!!!

Råkade slå av spetsen på min fällkniven A1 i helgen. några millimeter bara men tillräckligt för att göra den trubbig. Nu gråter änglarna blod och jag hamnar i skärselden. Vad ska jag ta mig till?!
grejer ska användas!
Slipa om den själv eller skicka den till Boden. Dom hjälper dig mer än gärna.

//Per
 
Senaste tillskottet är denna lilla fastbladare. RWL-34 och kolfiber från min danska favorit Jesper Voxnaes.
Gillar inte Kydex så jag gjorde en enkel läderslida till den. Avbildad tillsammans med Sebastian Larssons skapelse.


En liten fastbladskniv är inte dumt. Lutar mer och mer åt detta alternativ istället fär fällkniv.

//Per
 
Senaste tillskottet är denna lilla fastbladare. RWL-34 och kolfiber från min danska favorit Jesper Voxnaes.
Gillar inte Kydex så jag gjorde en enkel läderslida till den. Avbildad tillsammans med Sebastian Larssons skapelse.

En liten fastbladskniv är inte dumt. Lutar mer och mer åt detta alternativ istället fär fällkniv.

//Per

Den verkar inte dum alls! Vad tycker du om Sebbekniven? Har sett några videos på tuben med hans knivar och de som recenserar dem är fullkomligt lyriska.

/ J
 
Hej alla! Har varit frånvarande en tid, jag beställde jag en rysk fällkniv häromdagen (första ryska kniven jag har ) för att se kvaliteten,hade vissa tvivel. idag kom kniven och jag häpnade av vilken fin kvalitet kniven har,inga som helst glapp och väldigt smidig och mjuk öppning. Kniven är en Kizylar Supreme,med micarta skollor och bladet i 440C visserligen inte världens kanonstål men den rakar håret på armen direkt ur asken som också är mycket snygg med tex magnetlås på locket. Jag är mycket imponerad av denna kniv för under 50€ inkl frakt från Lamnia.

Intressant kniv! Man får se upp lite när man letar efter det namnet dock. Det finns två knivtillverkare med i princip samma namn såvitt jag vet. Kizlyar Supreme och Kizlyar Knives. Den senare belägen i Dagestan.

/ J
 
Mycket nöjd. Jag är första kunden dessutom!
Hans instagram är också kul att följa, sebbesknivar tror jag att det är.
/Per

Ja man får gratulera dig till att du lyckats knipa ett av hans alster. Otroligt fina knivar även om dom inte riktigt är min stil. Hoppas han börjar tillverka lite traditionella slippisar också. :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.