Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Jag kommer dock att slutligen inhandla en Ka-bar. Om inget annat så för att det är ett måste när man samlar ;).

Ja, det borde komma mer info gällande det här stålet inom en snar framtid.

~Paul~
 

Cannonball

Gäst
Jasså kul, har du haft den länge.

Ja läder är det ju fint grepp i och relativt lätt. Har iof inte provat kraton grepp.

Seved

Jag köpte den för ca 2 år sedan, känns lite stor ibland men det är en jäkligt robust pjäs!
Jag är helnöjd med den, har en liten också modell 1252 den är också trevlig men greppet känns lite litet i handen, har inte använt den nåt därför, tror att det är en 3/4 dels kopia av den stora.
 
Jag köpte den för ca 2 år sedan, känns lite stor ibland men det är en jäkligt robust pjäs!
Jag är helnöjd med den, har en liten också modell 1252 den är också trevlig men greppet känns lite litet i handen, har inte använt den nåt därför, tror att det är en 3/4 dels kopia av den stora.

Ja vad jag kommer ihåg så var det en rejäl pjäs :). 1252:an är det en sån survival modell kanske. Jag har lite funderingar på en sån oxå framöver.

Seved
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.