Fjällrävenbyxor

  • Trådstartare abom@spray.se (Andreas)
  • Start datum

abom@spray.se (Andreas)

Gäst
Jag funderar på att köpa ett par byxor för all typ av uteliv. Jag har tittat på fjällrävens byxor med borttagbara ben.
Finns det någon som vet om fjällrävens byxor är funkis ?


Tackar på förhand
 
byxor

Jag vet inte vad som menas med funkis, men bra har de alltid varit. Jag gillar materialet och dess egenskaper(torkar snabbt, vindtät, svalt i varmt väder och sist men inte mista myggtätt). Dessutom många fickor, vilket jag uppskattar.
Stefan
 

Per

Gäst
Pris!

Fjällräven har högre pris än flera av sina konkurrenter. Man kan dock få tag i en del av Fjällrävens byxor till lägre pris i butikerna som säljer ut på Outlet i Jakobsberg samt Arlandastad.


Mvh Per
 

abom@spray.se (Andreas)

Gäst
Fjällräven eller Haglövs ?

Jag provade ett par Haglövs Rebot-byxor idag och måste säga att de var mycket bekväma och lätta.
Vet någon för- och nackdelar med dessa byxor ? Hur är de gämfört med Fjällrävens byxor ?
Torkar de fort ? Är de stryktåliga ? Svala i värmen ?


Tack Stefan och Per för era inlägg !


/Andreas
 

par.buschka@tech.oru.se (Pär)

Gäst
Fjällräven kontra Lundhags

Har haft ett par Fjällräven, Greenland Hydratic. Dessa sög åt sig vatten, även där det skulle vara helt vattentätt (knän och bak). Har nu provat Lundhags fjällbyxor och dessa har en väldigt bra modell med många fickor samt skyddar hyfsat mot regn. Angående delbara byxor, en bekant hade ett par delbara på 10-dagars fjällvandring, och skrapade då sönder knäna pga dragkedjan vid delningen. Något att tänka på...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Elvah Tunna stretchiga Fjällrävenbyxor som håller för mygg? Kläder 2
Beckman Fjällrävenbyxor Kläder 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.