Sjöar Jämtland/Härjedalen

Tänkte upp till Jämtland/Härjedalen och fiska i sommar. Vet inte riktigt var? Har några ställen som jag tänkte höra med er om:
Ånnsjön
Juvuln
Rörvattnet
V/Ö Vattnan
Sjöarna vid Ljungdalen

Tacksam för svar!
 
Fisk finns det i samtliga. Vad är detdu vill veta? av de du räknar upp tycker jag Ånnsjön är trevligast, men det beror ju på vad man är ute efter...
 
Jo, skaplig iaf, men ligger framförallt fint och lättillgängligt. Skulle tro att som på många andra håll så ökar dock öringen på bekostnad av rödingen. Roligaste delen av sjön kan man inte köpa¨fiskekort till dock. Juvuln är stor och svåröverblickbar(och rejält reglerad, men flera meter) men håller säkerligen bra med fisk.
Rörvattnet är nog enklare att komma till tals med isåfall, ligger också fint med fina boendemöjligheter och omgivningar. Även den reglerad med ett par meter.
Av sjöarna i Ljungdalen vet jag att sjön i Kesudalen (kan heta Kesusjön) iallafall håller mycket fisk, om där finns någon större fisk vet jag dock ej.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.