Tyngsta fisk...

Bra sommar...

Har knäckt två av mina rekord i sommar..numera ligger harr rekordet på 1,3 kg i strömmande vatten(förra veckan på Finnmarksvidda)...hård vind och regn till trots.
Och öring 4,05 kg oxå i strömmande vatten,den 2:a Juli.
Allt detta på ett ATFM #5 flugspö så ingen av dom var någon lek direkt...i synnerhet inte öringen som för övrigt tog mitt i natten på en Streaking caddis stl 12.Tog mig 30 min att få upp den...eller oss snarare eftersom jag inte lyckades håva den själv.
En helt underbar upplevelse!
 

Cannonball

Gäst
Bumpar den här gamla tråden med en bild... Det blir Aborre till middag idag:) 1240gram / 46 cm
 

Bilagor

  • SANY0033.jpg
    SANY0033.jpg
    49.3 KB · Visningar: 410
Den fisk jag försöker skryta med är denna Kolja på 5.85 Kg (det svenska rekordet är 4.5kg) :)
Torgny-Undin.jpg



Annars är den största fisk jag fått en torsk på 20.4 kg. Den var tung och det tog ganska lång tid (10 minuter) att drillat upp den från 60m djup. Spöt var ett 10-20 Ib från Tica och rullen en Shimano Toruim 16 med 0,23 mm fätlina
 

Bilagor

  • Stortorsk Redigerad.jpg
    Stortorsk Redigerad.jpg
    44.9 KB · Visningar: 346

Cannonball

Gäst
Tog en gädda på 6,5kg och 96cm idag, sattes tillbaka oskadd efter bilden!
 

Bilagor

  • Gädda6,5a.JPG
    Gädda6,5a.JPG
    74.4 KB · Visningar: 308
Gädda på mete

När jag var mindre så fick jag en ganska stor gädda runt 2-3kg på metspöet.. Det var lite svårt få in den till land.. Men det gick till sist efter några minuter.. OBS. Har varit riktigt nära få en 8-10 kg gädda också på 0.20 lina.. Men sån tur att den aldrig fick tag på min lilla mört jag hade på kroken haha :p ( Metade i Kävlinge/Löddeå )
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.