Strömmingsfiske kring Norrköping

Hej, är det någon som har tips på något bra ställe att fiska strömming kring Norrköping, hade tänkte bege mig ut med en vän i helgen, väldigt tacksam för svar!

/mvh daniel
 
Populära strömmingsställen

danjelakesson; sa:
Hej, är det någon som har tips på något bra ställe att fiska strömming kring Norrköping, hade tänkte bege mig ut med en vän i helgen, väldigt tacksam för svar!

/mvh daniel

Ska ni fiska från land så är Marmorbruket (Bara att söka på Eniros kartsidor) ett bra ställe. Nackdelen är att det kan vara mycket folk.

Vid Sandviken, i Kvarsebo och vid Vildmarkshotellet brukar det också stå folk. Närmast är det väl till Djurö kvarn, på södra sidan av Bråviken, men där vet jag inte hur det ser ut numera.
 
Väcker en gammal tråd.

Höll på och letade på nätet efter info om strömmingen har kommit in än i Bråviken, den brukar tydligen börja komma in i början av maj. Om den har det så vet jag vad jag gör i helgen!

Så, jag är tacksam för svar från någon som känner till hur det är nere i Bråviken!
 
Efter att ha kört över 350 km idag, så kan jag meddela att jag i varje fall inte fick någon strömming i Bråviken för mig den 7/5!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.