Arctic Circle Trail Grönland

Jag läste precis om den här vandringsleden och tycker att den låter oerhört spännande.
Finns det någon här som har gjort vandringen eller som är intresserad?

Isbjörn ska det antagligen inte finnas just där, det är jag dock lite tveksam om...
Att man måste ta med mat för 10 dagar+ verkar helt okej, priserna för flygningar till Kangerlussuaq verkar vara ett större problem. Runt 8000kr tur och retur från GOT...

Läste bland annat den här bloggen: http://expertvagabond.com/arctic-circle-trail-Greenland
 
Jag och en kompis gick den förra året och jag kan verkligen rekommendera den!

När vi landade i Kangerlussuaq var det nästan 30 grader varmt, blå himmel och strålande sol, blev svalare ju närmre sissimut vi kom men vi hade i princip blå himmel och sol varje dag (och natt).

Leden är dock dåligt markerad så se till att alltid ha karta och kompass redo..

Sen är det extremt mycket mygg så glöm inte myggmedlet och mygghatt!
 
Nej inga isbjörnar, dom håller till längre norrut under sommaren.

Jag kommer inte ihåg vad jag betalade för flygbiljetten, jag tror det kan ha varit runt 6500 kronor för:

köpenhamn - kangerlussuaq
Sissimiut - Kangerlussuaq
Kangerlussuaq - Köpenhamn
 
Tack för svaret!

Finns det verkligen inga isbjörn längs leden?
Hur mycket fick du betala för flygbiljetten?

Berätta gärna hur ditt Grönlandsäventyr blev - ja, ifall du åkte dit då! Har själv varit inne på att gå den leden, men inte fått ihop det ekonomiskt. Är dock jättenyfiken på din upplevelse!
 
Jag har nu bestämt mig att prioritera andra turer denna sommaren.
Flyget till Grönland är så dyrt, men jag ska iaf göra det inom de nästa tre år.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...