Övernattningstur!

Helgtur 20-22/5

Vad säger ni om en tur i södra 031-land vid en sjö, helgen 20-22/5 (21-22 är väl lämpligast), återkommer med plats via PM

Självhushållning gäller och jag kommer välja plats så det passar både tält, hammockar och stjärnskådare...

Mer information senare...

Mvh troswe
 
Vad säger ni om en tur i södra 031-land vid en sjö, helgen 20-22/5 (21-22 är väl lämpligast), återkommer med plats via PM

Självhushållning gäller och jag kommer välja plats så det passar både tält, hammockar och stjärnskådare...

Mer information senare...

Mvh troswe

Jag planerar 21 km i stadsdjungel på lördagen, så jag får avstå. Hoppas ni får en underbar tur!
 
Ja, just det! Det är ju då Göteborgsvarvet går... dålig tajming och planering från min sida att just välja det datumet! Blir nog ingen större uppslutning till skogsäventyret denna helgen, det är ju en folkfest inne i Göteborg då!

Men hur som helst så drar jag ut ändå, betongdjungeln är ingenting för mig, skall ju i alla fall ut i spenaten denna helgen!

Så ni som jag, som föredrar gröna vyer, fågel sång och lugnet och den friska luften som naturen ger är välkomna...

"Mot Sherwoodskogen..." ;)


Mvh troswe
 
Senast ändrad:
Ställer in skogsträffen!

Jag ställer in skogsträffen, jag och tjejkompis ska ut på vandring istället och avsluta en led vi påbörjat.

Ni som har kontaktat mig via PM kommer jag kontakta under dagen.

Over & Out!

Mvh troswe
 
Sitter och planerar lite för övernattning när hösten kommer. Jag tänker göra en lista med lite Nya övernattningsställen men behöver hjälp. Platser i stor Göteborg där vi kan anordna kommande turer.

Vättlefjäll har vi utforskat klart känns det som
Sandsjöbacka lika så
Svartedalen finns det fortfarande några ställen att utforska.

Har Ni några tips på fina övernattningsplatser?

// Mr Zip // Andreas
 
Sitter och planerar lite för övernattning när hösten kommer. Jag tänker göra en lista med lite Nya övernattningsställen men behöver hjälp. Platser i stor Göteborg där vi kan anordna kommande turer.

Vättlefjäll har vi utforskat klart känns det som
Sandsjöbacka lika så
Svartedalen finns det fortfarande några ställen att utforska.

Har Ni några tips på fina övernattningsplatser?

// Mr Zip // Andreas

Risveden är fint när myggen och knotten har gått i vila
 
Jag har varit ute sedan innan midsommar.Det finns knappt mygg och knottena har minskat kraftigt redan.

Finns massa scyssta ställen norrut från Göteborg ibland längs t.ex Bohusleden men då pratar vi om lite reseavstånd som handlar om t.ex 20 mil t&r eller nån timma vandring o lite tåg/buss.

Haha man är vilde nu o hemma i mitten på aug.
 
Övernattning

Hej!

Nu är det dags att damma av den här tråden och dra ut i skogen!

På Lördag planeras en övernattning norr om Göteborg.
Vi träffas ute i skogen eller går tillsammans det avgör man själv. Är det några oklarheter är det bara att fråga.

Som vanligt är det på eget ansvar.... Man tar med den mat och dryck man behöver för ett dygn. Varm o go sovsäck samt något att sova i eller på..

Lägereld utlovas! Här brukar allt möjligt avhandlas, allt från utrustning till matlagning.

Skriv svar här i tråden om intresse finns för att hänga med ut i skogen på en övernattning.

Svar senast kl 0900 på lördag sen ska jag dra till skogs!

De som anmäler sig här kommer få ett personligt meddelande av mig lördag kl 0900 med koordinaterna samt vägbeskrivning till övernattningsplatsen


Vi ses i skogen! // Andreas
 
Hej,
Jag har aldrig varit med men tänkt det länge att det skulle kunna vara något...så jag tänkte anmäla mig under förutsättning det går att ta sig dit kommunalt till startpunkten inte till lägerplatsen förstås.
Mvh Veni
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...