Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Nej verkligen inte. Vad jag har hört så är det det enda stålet som är gjort enbart med tanke på knivar. Det är ganska dyrt.

Seved
 
Har lite svårt att förstå vad man ska med tjocka knivblad till. Använder man kniven så att ett vanligt moraknivblad inte håller använder man den felaktigt.
 
Har lite svårt att förstå vad man ska med tjocka knivblad till. Använder man kniven så att ett vanligt moraknivblad inte håller använder man den felaktigt.
Håller med. I det aktuella fallet så är bladet inte tjockt. Det är visserligen något kraftigare än de sedvanliga 1,5 mm (tippar på runt 2 mm) men slipfasen är exakt samma som på en morakniv, dvs runt 22 grader.

~Paul~
 
Ett gäng knivar som jag förvärvade på Tradera för en mycket blygsam summa ;).

Minaknivarettparti-1.jpg


Förutom dessa så slängde säljaren in ytterligare ett gäng. En del var helt nya moror, bl a filéknivar och laminerade sådana!

~Paul~
 
Trevligt:). Lite skumm slida till moran Ha ha. Den kniven bredvid har jag i ryggsäcken. Den i undre raden med aluminium knopp.
Den näst lägnst upp med holkar är trevlig. Är det nån sheffield där eller. Säga vad man vill men dom gamla mororna med rött träskaft var roligare.

Seved
 
1. Lite skumm slida till moran Ha ha.

2. Den kniven bredvid har jag i ryggsäcken. Den i undre raden med aluminium knopp.

3. Den näst lägnst upp med holkar är trevlig. Är det nån sheffield där eller.

4. Säga vad man vill men dom gamla mororna med rött träskaft var roligare.
1. Ja, det har du rätt i :).

2. Jag har några sådana sedan tidigare. En del är med homogent 12C27 och andra i laminerat 2140.

3. Om du menar den under den slutna svarta slidan så är det också en mora. Den är i laminerat 2140.

4. Ja, på många sätt. Framför allt ur pris/kvalité förhållande.

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.