Rapporter om Mälarisar

De senaste dagarna har isarna kring Björkfjärden och Prästfjärden blivit mycket bra. =is&nyckelord=&fardrapp=&fotograf=&_query.x=31&_query.y=12]Här kan du se bilder ifrån dessa isar tagna idag.

Frågan är hur snöfallet som kommit nu under eftermiddagen påverkar dessa isar. Den som vet (imorgon bitti) får gärna skriva några rader.

Rapporter om andra fina mälarisar hör också hemma i den här tråden. :)
 
Vilka drömbilder!

Tänkte ta ledigt idag för lite skridsko på Mälaren... Varför gjorde jag inte det!!!

Ska åka imorgon f.m. men ensam, så jag får väl hålla till godo med plogad bana på Uttran. Suck...
 
Ja, det är ju inte alltid åkkamraterna ställer upp när man själv vill. Nästa år blir det nog till att gå med i SSSK eller annan klubb för att på så vis bli av med det problemet.

Idag blev åksuget för stort vilket ledde till ett 30-tal varv runt på Östermalms IP ikväll. Ingenting som ens kommer i närheten av åkning på fina isar. Men vad gör man när åkkamraterna vägrar och åksuget är för stort? ;)

Imorgon förmiddag blir det förhoppningsvis en tur på mälarisarna om det ej är för mycket snö (vilket jag befarar).

Den som vet hur det ligger till med snön är välkommen att skriva några rader!
 
Säg bara till om du vill ha sällskap. Jag bor i Enhörna och kan åka mellan strax efter 8 och fram till 12-12.30. Tar hellre en tur på Mälaren än på en plogad Uttran! På mälaren vill jag dock inte åka ensam...
 
Det har inte snöat mycket här i Enhörna ikväll i alla fall och till Södra Björkfjärden-Ridön-Sundsvik är det sisådär 3-5 km.

Jag åker in till Östertälje kl 8 och sedan åker jag antingen till Uttran eller tillbaka till Mälaren. Kom igen nu!
 
Erbjudandet är frestande. Tyvärr har jag en föreläsning imorgon som jag ej hade räknat med. Någon åkning imorgon blir det därför inte. Vi får ta en tur vid ett tillfälle när det passar bättre. Tack för ditt erbjudande i alla fall. Det var vänligt av dig.

Skriv ett inlägg om du har planer på att åka någon annan dag så ansluter jag gärna.
 
Sådärja det blev ca två timmar åkning på Uttran. Det var fluffig snö upp just över skridskospetsen där det var plogat. En cm av det kom nog under tiden jag åkte.

Och, Henrik, på lördag ska jag ut igen, troligen med nån fler, men då blir det Mälaren om det inte snöat för mycket.

/Anders
 
Björkfjärden fortsättning

Ok. Här i Bromma där jag bor, intill mälaren, har det fallit ett par centimeter snö under natten, det kom väl ungefär lika mycket igår under eftermiddagen/kvällen. Då ingen annan tycks veta hur björkfjärden ser ut i nuläget tar jag mig själv ut idag efter lunch för att inspektera isen.

Lördag skulle passa mig utmärkt. Återkommer med besked om snöläget.

Mvh. Henrik - som läser teknisk fysik på kth varvid tiden inte alltid räcker till.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Chairman Bra rapporter kan bli bättre Israpporter 3
malmqvist52 Sida med färska rapporter ifrån Sagfjorden Israpporter 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...