Räddningskniv

Nu liknar det nånting. Hur långt är skaftet med tanke på hantering med handskar?
Kanske lite mer konturskuret eller parerskydd på handtaget för att minimera halkrisken. Den som skär kan ju ha händerna hala av blod i en räddningssituation. Det är inte säkert att den som skärs loss är första offret.
 
Tack. Ja det är inte så hemskt mycket kvar. Problemet är bara att det inte kniven ska fastna i kläder och dylikt när man ska skära upp bälten m.m.

Seved
 
Öljetterna

Var har du köpt öljetterna till slidan? För det är väl öljetter?

Mina små öljetter har tagit slut och jag hittar inget ställe längre som säljer så små öljetter som inte är vassa.

Per
 
Det är inte riktigt öljetter dom här är lite grövre å längre tror jag, det är speciella nitar för kydex. Nordellknives har endel men inte så mycket. Jag har beställt mina från knifeKit i usa. Är det kydex nitar du vill ha så kan du köpa lite av mej. Öljetter borde väl slöjd detaljer ha eller.

Seved
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...