Ultemata väskan

Vilken är den ultamata väskan??
Runt 45L Plus/minus 5L..
med en packning på 10kg minus mat och vatten..
kolla inte på pris lappen..

Kanske

Arc´teryx Naos 45-
-Ganska tung dock 1,9kg
+vattentät..
packar dock allt vattentät i så spelar inte så stor roll..
+bra bärsystem
-problematiskt att få tag i va man vill ha..


Norröna - Falketind Backpack 45l -
+Lätt, 1,4kg
+Lätt åtkomst till allt i väskan.. även i ett mindre tält.
-dock kanske ett lite klent bärsystem..
-rec. vikt till 12kg :(..

Ospray Atmos 50
+Ganska Lätt, 1550 gram
+15 kg pack
+nät-ventilation i ryggen
+/- Mycket remmar

Några Tips??:)
 
Till slut

är det din rygg och kropp som säger passar eller inte så att utifrån ge dig råd är ganska omöjligt....
Men grattis till om du får ner hela packningen i en 45 l säck. Kanske dax att titta på riktigt lätta säckar.....eller sy en själv....
 
Senast ändrad:
Jag gillar att ha extravoym när det behövs, så jag har Pinnacle 72 l. Handbaggage på flyg funkar den som med ordentlig inrullad top. Optimal är den väl inte, pyssel krävs för att den ska sitta bra o den är inte allra lättast. Men den är ganska lätt, ganska stor o sitter hyfsat med olika volymer, t o m bra om man pysslar lite.
 
är det din rygg och kropp som säger passar eller inte så att utifrån ge dig råd är ganska omöjligt....
Men grattis till om du får ner hela packningen i en 45 l säck. Kanske dax att titta på riktigt lätta säckar.....eller sy en själv....

Gick utmärkt för mig, Osprey exos 46 under kilot. Om man vill vara säker på att få plats med allt köper man 58 litersversionen. Jag skulle undvika att packa den tyngre än 17 kilo.
 
är det din rygg och kropp som säger passar eller inte så att utifrån ge dig råd är ganska omöjligt....
Men grattis till om du får ner hela packningen i en 45 l säck. Kanske dax att titta på riktigt lätta säckar.....eller sy en själv....


Har klarat mig mycket bra på 35L väska i många år..
men ja nu ska fyra säsonger få plats i den..
vist är det olika som passar olika ryggar och människor, var av jag söker olika väskor att ta hem och testa dom..

men vist kan jag gå up till 50L eller kanske 55L om vikten inte springer iväg..

såg att falktinds 55L har ett bättre bärsystem som man kanske tjänar på fast jag inte packar den full...

tackar för alla tips:)
 
Bergans...

Bergans Helium 55l, väger ca 1100g...funkar mycket bra mellan 8-12 kg..bra upp till 15kg sedan blir den lite klen är min erfarenhet!

Är mycket nöjd med min, ren utan onödiga detaljer... står mer i recentionen!

//A
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.